לקפוץ בחבל טרזן: מסע בין חינוך דמוקרטי לדמוקרטיה
רייכרט, ר' (2021). לקפוץ בחבל טרזן: מסע בין חינוך דמוקרטי לדמוקרטיה. תל אביב: הוצאת מכון מופ"ת
החינוך הדמוקרטי הוא שיטה חינוכית חדשנית ורלוונטית שהופיעה בארץ ובעולם במהלך המאה שעברה. מאז הופעתם השפיעו בתי הספר הדמוקרטיים ושיטת החינוך הדמוקרטית במידה ניכרת על מערכת החינוך, והשיטה והשפעתה נדונו ונחקרו.
לרכישת עותק מקוון או מודפס של הספר
לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא חינוך דמוקרטי
הספר מזמין את הקוראים למסע שיבחן את החינוך הדמוקרטי בהקשר חדש, הֶקשר של אזרחות, חברה ותרבות דמוקרטיות. על בסיס האמונה שבכוחו של החינוך לשנות ולבנות, הספר מבקש לבחון את השאלה: איך החינוך הדמוקרטי יכול לעצב אדם וחברה דמוקרטיים? המסע הזה של התמודדות עם השאלה יתקיים בשלושה שבילים: חינוכי, חברתי ואוניברסלי. הפסיעה בשבילים הללו מחברת את החינוך הדמוקרטי לשתי תפיסות חשובות בשיח הדמוקרטי העכשווי – הדמוקרטיה ההשתתפותית והקיימוּת, ומזמנת מפגש עם הסוגיות המרכזיות שהדמוקרטיה עוסקת בהן כיום.
ד"ר רביב רייכרט משמש זה כשלושה עשורים במִגוון תפקידים בחינוך הדמוקרטי: חונך, מורה ורכז למידה בבית הספר הדמוקרטי בחדרה, בית הספר הראשון מסוגו בארץ, שבו הוא מלמד עד היום. היה שותף בהקמתו של "המכון הדמוקרטי – חברה וחינוך", שמטרתו לפעול לשינוי החינוך והחברה באמצעות קידום תרבות דמוקרטית, ושימש כעורך כתב העת של המכון. רייכרט מסייע בהקמה של בתי ספר דמוקרטיים, מלווה בתי ספר בתהליכי שינוי ושותף בעיצוב של הכשרות דמוקרטיות למורים בחינוך הדמוקרטי. כמו כן הוא משמש מרצה ומדריך פדגוגי בשלוש תוכניות אקדמיות להכשרת מורים שהקים המכון הדמוקרטי עם מכללת סמינר הקיבוצים ומכללת קיי, וחוקר סוגיות של חינוך דמוקרטי ושל פדגוגיה דמוקרטית.