לעזור לתלמידים להניע את עצמם: תשובות מעשיות לאתגרים בכיתה
Ferlazzo, Larry. " Helping Students Motivate Themselves: Practical Answers to Classroom Challenges", Eye on Education, 2011-00-00 Pages:208.
המאמר מתאר ספר תובנות, שיטות פדגוגיות שהוכיחו עצמם בשדה, מעשיות שנכתב בארה"ב על-ידי המורה לאנגלית לארי פרלאזו
(Larry Ferlazzo), הנחשב כאחד מטובי המורים שם.
הספר, שהינו תיאור מקיף של אתגרים נפוצים שבהם נתקל המורה בכיתה, מציג צעדים ישימים ומערכי שיעור עבור מורים בבית הספר התיכון המבקשים לסייע לתלמידים להניע עצמם.
הספר מבקש ללמד את המורים ליישם פתרונות לאתגרים הבאים:
(1) כיצד להניע את התלמידים?
(2) כיצד אתה עוזר לתלמידים לראות את החשיבות שבאחריות אישית?
(3) כיצד אתה מתמודד עם תלמיד שמפריע בכיתה?
(4) כיצד אתה מקבל בחזרה שליטה על כיתה שיצאה מכלל שליטה?
(5) כיצד אתה עוזר לתלמידים לראות את הבעיות כהזדמנויות ולא כמצבים מעוררי תסכול?
(6) מה אתה יכול לעשות כדי לעזור לתלמידיך ולעצמך להישאר ממוקדים בסיום שנת הלימודים?
(7) מהם הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי למקסם את הסיכויים שהשיעור יהיה מוצלח?
(8) כיצד אתה יכול להשתמש בצורה הטובה ביותר במספר דקות שנותרו לסיום השיעור?
(9) כיצד אתה יכול לעזור לתלמידיך לפתח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה יותר?
(10) מהן הדרכים הטובות ביותר לשלב למידה שיתופית בשיעוריך?
(11) מהן הדרכים הקלות ביותר להשתמש בטכנולוגיה חינוכית בכיתה?
(12) כיצד אתה יכול להשתמש בצורה הטובה ביותר במשחקי למידה בכיתה?
הבלוגר והמחנך לארי פרלאזו (Larry Ferlazzo) משלב בין התבססות על ספרות המחקר לבין שיעורים קצרים בכיתה בנושאים כגון: שליטה עצמית, אחריות אישית, צמיחת המוח, והתמדה. הוא משתמש בהתערבויות רבות "מידיות" שתוכננו כדי לערב את התלמידים בנעשה בשיעור ולקשר את השיעור לנושאי העניין שלהם.
השתמשו ברעיונות המעשיים הללו המבוססים על מחקר, כדי להבטיח שכל התלמידים שלכם מונעים מבחינה פנימית ללמוד!