למידה, אוריינות וזהות: "אני לא חושב שאני כישלון יותר"
מאת: Lyn Tett
מילות מפתח:
אוריינות
התנסות חוויתית
זהות עצמית
למידת מבוגרים
מסוגלות עצמית
תהליכי למידה
תהליכי שינוי
תוכניות לימודים
Tett, L. (2016). Learning, literacy and identity: ‘I don’t think I’m a failure any more’. British Journal of Sociology of Education , 37(3), 427-444.
המאמר בוחן את השפעתה של השתתפות בתכניות אוריינות למבוגרים על זהויותיהם של לומדים על ידי חקירה של התנסויות העבר וההתנסויות הנוכחיות שלהם, והערכת ההשפעה של פדגוגיות מיוחדות.
הממצאים מראים כיצד התנסויות חיוביות של לומדים בתכניות שלהם גרמו להם להעריך מחדש את ההבנות הקודמות שלהם ואפשרו הבניה של זהויות חדשות כאנשים המסוגלים ללמוד.
שינויים אלה התרחשו על ידי קריאת תיגר על שיחים שליליים, יצירת עולמות מעוצבים חדשים ועתיד מדומיין, ושימוש בתכניות לימודים שבהן התנסויות של לומדים שימשו כמשאבים חיוביים.
ראו גם:
למידה עצמאית מודרכת: גישה להוראה וללמידה עבור לומדים מבוגרים
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya