ללמוד מיאנוש קורצ'ק , בעולם החינוך משתמשים בכלים חדשניים ליישום הרעיון הישן של חינוך אישי ואנושי
מאת: יולי תמיר
מילות מפתח:
דיאלוג
כלים פתוחים
למידה משמעותית
למידה פעילה
סביבות למידה מתוקשבות
סביבת הוראה-למידה
תלמידים
תקשוב בחינוך
פרופסור יולי תמיר
יאנוש קורצ'ק יצר תיאוריה חינוכית חדשנית, ויישם אותה בבית הילדים שהקים. הרעיונות שטיפח חוזרים ומקבלים היום מקום מרכזי בתפיסת העולם של מחנכים, מורים וילדים – במיוחד אלו ששבעו מתפיסת חינוך תחרותית הדוחקת לשוליים את הצורך האנושי בדיאלוג. אחת התופעות המעניינות הצומחות היום בעולם החינוכי היא הכוונה של כלים חדשניים לרעיון הישן של חינוך אישי ואנושי.
טכנולוגיות חינוכיות חדשניות מאפשרות לא רק למורים אלא גם לתלמידים לפתח למידה אקטיבית המעניקה לכל ילד את האפשרות להגיב, וגם לשתף אחרים ברעיונותיו לגבי החומר הנלמד; ליצור קהילות אקטיביות של ילדים, המתאספים סביב תחומי עניין ללא מגבלת גיל, זמן או מקום. הן מאפשרות למורים לעקוב אחר התקדמות התלמידים בזמן אמת, תוך מתן תגובה מהיר ואישית לכל תלמיד, ולתלמידים לשוחח עם המורים.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya