בלי מבחנים, בלי ימי שישי: חודש לפני פתיחת השנה, שאשא-ביטון משנה את בתי הספר

דטל, ל' (2021). "בלי מבחנים, בלי ימי שישי: חודש לפני פתיחת השנה, שאשא-ביטון משנה את בתי הספר". אתר TheMarker

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון פירסמה מסמך שלפיו המנהלים ייקראו לבצע את הפעולות הבאות:

  1. לשנות תוכניות לימודים.
  2. להחליף את המבחנים באמצעי "הערכה מצמיחה".
  3. להציג תוכניות לצמצום פערים.
  4. לחזק את הקשר עם ההורים.
  5. לייעל את הליכי הקליטה והחניכה של המורים.

למאמר המלא

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא משרד החינוך

חטיבות הביניים והתיכונים יעברו בשנה הבאה ללימודים במסגרת של חמישה ימי בשבוע, והלימודים בימי שישי יבוטלו בהם.

התוכנית החדשה של שרת החינוך קוראת לעבור ממבחנים בבתי הספר ל"הערכה מעצבת ששמה דגש על מיומנויות קוגנטיביות, רגשיות, חברתיות, גופניות ובריאות".

השאיפה היא להתמקד בפיתוח כישורי למידה עצמית ובפיתוח כישורי למידה בקבוצות, ולקיים שיעורים רב תחומיים, עם דגש על למידה רגשית וחברתית.

שאשא-ביטון ציינה במסמך כי הדגש במערכת החינוך יעבור מתוכניות הלימודים לתלמידים עצמם, וקראה "לשים את הדגש על הלומד, יכולות הלמידה והמוטיבציה, ובמילים אחרות על מסע הלמידה של התלמידים והתלמידות. מסע הכולל ידע, מיומנויות וערכים, עוסק בפיתוח מתמיד בלמידה מתוך קשר, נושאים מעוררי השראה המזמינים את הלומדים לחשוב ולהתעמק, לייצר ידע חדש עבורם הן בלמידה אישית והן בלמידה שיתופית, תוך פיתוח מיומנויות למידה עצמית שילוו אותם לכל אורך חייהם".

השינויים בתוכנית הלמידה כוללים:

  1. מעבר לתוכנית למידה סביב רעיונות גדולים.
  2. חיבור בין תחומי דעת כדי לייצר למידה רב תחומית.
  3. דגש על למידה עצמאית ושיתופית.
  4. שילוב של למידה דיגיטלית.
  5. שילוב של למידה מחוץ לבית הספר כמו למשל במוסדות תרבות וסיורים בטבע.

בנוגע לניהול צוותי ההוראה בבתי הספר, המנהלים נדרשים "לחזק את החוסן והרווחה הנפשית של צוותי החינוך, לנהל אינטראקציות רגשיות ובין אישיות במוסד החינוכי ולנהל מצבי משבר ואתגר".

קידום שותפויות עם ההורים, שיתוף ההורים בנעשה בבית הספר תוך תיאום ציפיות, וחיזוק הדיאלוג עם ההורים סביב קידום טובת הילדים".

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya