להיות מורה מתחילה בחברה הערבית בישראל

מאת: האלה חבאיב
מקור וקרדיט: ירחון מכון מופ"ת, יוני 2009, גליון מס' 38

במאמר זה מתבססת  הכותבת  על חלק מממצאיו של מחקר שערכה  לאחרונה, ומטרתו הייתה ללמוד את חווייתה של המורה המתחילה, מחנכת כיתה א' בחברה הערבית בישראל. המחקר הוא איכותני. במסגרתו היא ראיינה שמונה מורות מתחילות, מחנכות כיתה א', עם סיומה של שנת ההוראה הראשונה שלהן.    
במחקר הנוכחי  התלמידים הופיעו בחוויותיהן של המורות כמקור לקושי ( .(Scherf, 2008 ) השלב ההתפתחותי שנמצאים בו תלמידי כיתה א ( לימוד ראשית הקריאה והכתיבה) ,  ההבדלים האינדיווידואליים, מוכנותם של התלמידים לכיתה א', חסך במסגרות בלתי פורמליות עבור התלמידים וכן, נוסף על כל הנאמר, תשתיות פיזיות לקויות של בית הספר – כל אלה הם הקשיים שהמורות נתקלו בהם.  מורות שעברו לדרום נתקלו בקשיים נוספים, שמקורם בשוני התרבותי  )השפה ויחסי הקרבה בין תלמידי הכיתה ובהקשר הפוליטי  ילדי הפזורה.
  

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    כתובת המאמר המלאה לא נכונה, מובילה לדף 404

    פורסמה ב 13/06/2012 ע״י שאדי
    מה דעתך?
yyya