כתיבה בסמלים: שיפור יכולות שפתיות ואוריינויות של ילדים בחינוך המיוחד
מאת: אורית אלמוג , אורית חצרוני , סיגל ריינדרס-כפרי
מקור: ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה 2008: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, י' עשת-אלקלעי, א' כספי, נ' גרי (עורכים), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, פברואר 2008.
התוכנה "כתיבה בסמלים" ל Widgitנועדה לסייע לילדים עם בעיות קריאה ותקשורת המתקשים בשימוש בסמלים גראפיים ואורתגראפיים בתהליך הקריאה והכתיבה. הגרסה העברית של התוכנה פותחה ע"י המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח).חיזוק מיומנויות אורייניות, שפתיות ותקשורתיות שפותחה על ידי
מטרת המחקר הייתה לבדוק את השפעת הכנסת התוכנה "כתיבה בסמלים" לבתי ספר על השימוש בה על ידי צוותי ההוראה ועל התלמידים. בפרויקט השתתפו שישה בתי ספר מהחינוך המיוחד, שלושה קיבלו הדרכה אינטנסיבית להטמעת התוכנה במשך שנתיים, אחד קיבל הדרכה חלקית ושניים קיבלו השתלמות בסיסית בלבד. 80 תלמידים עם מגוון צרכים מיוחדים נבחנו במבדק לבחינת התקדמות יכולותיהם של התלמידים בתחום האוריינות והתקשורת. הממצאים מלמדים כי חלה התקדמות משמעותית ביכולות האורייניות והתקשורתיות של הילדים. צוותי ההוראה גם דיווחו על עליה בשימוש בתוכנה על ידי צוות ההוראה ועל ידי הילדים.
yyya
שלום אני מעוניין לרכוש את התוכנה כתיבה בסמלים אשמח לקבל מידעתודה אמירמנהל גיל הרך מ.א. בני שמעון
אמיר שלוםלמרות ששמי אורית אלמוג, לא אני פירסמתי את המאמר, אלא מישהי אחרת באותו שם. ברר את כתובת המייל שלה.בהצלחה