כיוונים חדשים בהערכת קורסים מתוקשבים באוניברסיטה
מאת: אורית צייכנר
מילות מפתח:
הערכה
הערכה איכותית
הערכה אינטגרטיבית
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
סטודנטים
קורס מקוון
קורסים מתוקשבים
שיטות הערכה
ד"ר צייכנר אורית, עובד רונית, ד"ר אינגריד ברט, פרופסור חיים טיטלבאום, אוניברסיטת בר-אילן. "כיוונים חדשים בהערכת קורסים מתוקשבים באוניברסיטה" , כנס מיט"ל , 2009 , מכללת שנקר , רמת גן.
המחקר הנוכחי שהוצג בכנס מיט"ל 2009 מציג קשיים של סטודנטים בקורסים מתוקשבים לצד קשיים של מרצים המעבירים את הקורסים. איסוף נתונים באמצעות .SWOTהמתודולוגיה : קשיים של סטודנטים העולים מתוך שאלות פתוחות באמצעות ניתוח SWOT , קשיים של מרצים העולים מתוך שאלות פתוחות ( ניתוח SWOTׂ). מיפוי הקשיים של הסטודנטים והמרצים.הערכה משולבת , הערכה חוקרת ע"י נקודות חוזק/חולשה ( ניתוח SWOT ) .
תוצאות ראשונות מתוך ניתוח ה-SWOT
ניתוח תוכן של שאלות פתוחות מעלה 4 קטגוריות של היגדים :
עומס קוגניטיבי
חוסר מיקוד
מטלות לא ברורות
העדר קשר פנים אל פנים
מבנה המחקר , מבט על
זיהוי צרכים של המרצה , בדיקה אם אכן השתפר, מה צריך להשתפר?
רציונאל ומודלים פדגוגים
ברנספורד מציג מודל המורכב משלושה מרכיבים: עולם התוכן , עולם הלומד, ועולם ההערכה.
ברנספורד מתאר את שלושת המרכיבים כקשורים אחד בשני ותומכים אחד בשני.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya