כיוונים חדשים בהערכת קורסים מתוקשבים באוניברסיטה

ד"ר צייכנר אורית, עובד רונית, ד"ר אינגריד ברט, פרופסור חיים טיטלבאום, אוניברסיטת בר-אילן.  "כיוונים חדשים בהערכת קורסים מתוקשבים באוניברסיטה" , כנס מיט"ל , 2009 , מכללת שנקר , רמת גן.
 
 
 
המחקר הנוכחי שהוצג בכנס מיט"ל 2009 מציג  קשיים של סטודנטים בקורסים מתוקשבים לצד קשיים של מרצים המעבירים את הקורסים.  איסוף נתונים באמצעות  .SWOTהמתודולוגיה : קשיים של סטודנטים העולים מתוך שאלות פתוחות באמצעות ניתוח SWOT , קשיים של מרצים העולים מתוך שאלות פתוחות ( ניתוח SWOTׂ). מיפוי הקשיים של הסטודנטים והמרצים.הערכה משולבת , הערכה חוקרת ע"י נקודות חוזק/חולשה ( ניתוח SWOT ) .
 
תוצאות ראשונות מתוך ניתוח ה-SWOT
 
 ניתוח תוכן  של שאלות פתוחות מעלה 4 קטגוריות של היגדים :
 
עומס קוגניטיבי
חוסר מיקוד
מטלות לא ברורות
העדר קשר פנים אל פנים
 
מבנה המחקר , מבט על
 
זיהוי צרכים של המרצה , בדיקה אם אכן השתפר, מה צריך להשתפר?
 
רציונאל ומודלים פדגוגים
 
המחקר  הנוכחי מתבסס על המודל העוסק בתכנון סביבות למידה שמציג ברנספורד (  Bransford, 2000 ) .
 
ברנספורד מציג מודל המורכב משלושה מרכיבים: עולם התוכן , עולם הלומד, ועולם ההערכה.
 
ברנספורד מתאר את שלושת המרכיבים כקשורים אחד בשני ותומכים אחד בשני.
 
 
 
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya