כדי ליצור סביבת לימוד מתאימה למאה ה-21 לא מספיק להכניס טאבלטים לכיתות
מאת: רונית דומקה
מילות מפתח:
בתי ספר
דרכי הוראה
חדשנות בהוראה
חדשנות בחינוך
חדשנות פדגוגית
כיווני פיתוח
סביבות למידה מתוקשבות
שיטות הוראה
שילוב מחשב בהוראה
שילוב מחשבים (1:1) בכיתה
תהליכי התמודדות
תהליכי שינוי
"החינוך לא עבר שינויים משמעותיים כבר שנים רבות. מי שייכנס כיום לכיתה אקראית לא ימצא הבדל רב לעומת הכיתות של לפני 50 שנה: 30–40 תלמידים יושבים ליד שולחנות בטור, עובדים כל אחד לבדו, ומולם עומד מורה שמנסה להרביץ בהם תורה. יש לעצב מחדש את סביבת הלימוד באופן שישלב טכנולוגיה עם תפקידים חדשים למורים ויאפשר לימוד בשיטות אחרות", אומר ברייקספיר בראיון ל–TheMarker.
"יש להתחיל בשינוי תהליך הלימוד, לשנות את תפקיד התלמיד ולהכניס סוגים חדשים של פדגוגיה, ורק אז לחשוב כיצד להשתמש בטכנולוגיה לצרכים אלה". בסביבת הלימוד החדשה, אומר ברייקספיר, התלמיד יהיה המנוע של תהליך הלמידה. "יש לתת לתלמידים יותר בעלות על חינוכם, יותר בחירה", הוא אומר.
הצד השני של המטבע הוא המורים. "כאן דרוש סוג חדש של פדגוגיה.
לכתבה שנכתבה ע"י רונית דומקה
"אף אחד לא נכנס להוראה כדי להתעשר"
ראה גם :
הבלוג של סיימון ברייקספיר
“We’re redesigning education from the bottom up. It can truly be innovative and has the potential to attract the best leaders and entrepreneurs.”
Simon Breakspear
Radical Innovation for Learning- Simon Breakspear
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya