טיפוח קהילות מקוונות מוצלחות
קהילות מקוונות אינן דבר חדש באינטרנט והן התפתחו הלכה למעשה עוד בתקופת הפורמים המתוקשבים לפני כ12-14 שנים , אך התובנות המחקריות על שימוש מועיל בקהילות מקוונות כידע רב-תחומי התפתחו רק בשנים האחרונות . ספר חדש זה שיצא לאור בהוצאת mitpress מנסה להציע כמה תובנות מבוססות מחקר לגבי יצירת קהילה מקוונת פעילה, טיפוחה, ארגונה ועידוד יצירת הידע של חברי הקהילה המקוונת . הספר כולל גם דוגמאות מרחבי העולם ( ( Robert E. Kraut , Paul Resnick ) .
ראה גם מאמרים קודמים על קהילות מקוונות בפורטל מס"ע
באותו עניין של קהילות מקוונות , שיח ומחוייבות בקבוצות מקוונות. פרופסור רוברט קראוט הוא המומחה המוביל בעולם לקהילות מקוונות , הוא מרצה בכיר וחוקר ב Carnegie Mellon University
בהרצאה שלו בשנת 2007 באוניברסיטת חיפה התמקד בConversation & Commitment in Online Communities"
מעניין היה לשמוע על נושא המחויבות לקבוצות מסוגים שונים (מUsenet ועד קבוצות גוגל או ויקיפדיה). הוא הגדיר את ההצלחה של קהילה מקוונת וחילק אותה לשלושה:
1. ממד הקבוצה- המכיל נוכחות לאורך זמן, גיוס חברים חדשים ויצירת תוצר.
2 ממד ה-Transaction- המכיל את האלמנטים של שיח, תשובות לשאלות, חילופי מקורות, תמיכה, מידע...
3. ממד היחסים- המייצג את יכולת היחיד להשיג מקורות מידע, תמיכה, חברות, פיתוח מחויבות...
האתר של פרופסור קראוט באינטרנט
ניתן להוריד את הספר בקבצי PDF מהאתר של קראוט