חשיבות יצירת נוכחות המרצה בהוראה מתוקשבת
Kelly, Rob, "Creating a Sense of Instructor Presence in the Online Classroom." Online Classroom; Oct2012, Vol. 12 Issue 10, p1-5, 3p
ההתפתחות הטכנולוגית המהירה של הפלטפורמות ללמידה מתוקשבת כגון Moodle ופלטפורמות אחרות תורמת, אמנם רבות ליעילות הלמידה המתוקשבת , אך המרכיב של נוכחות המרצה/מורה בקורס הוא הרבה יותר משמעותי להצלחת הלמידה המקוונת. המאמר מדגים את חשיבות הנוכחות של המרצה בקורס המקוון , יצירת סגנון ההוראה הברור שלו והאישיות שלו , לרבות המאפיינים החברתיים שהוא יוצק בתהליכי הלמידה המתוקשבים. המרצה המקוון , חייב , על כן, להכיר , היטב את אוכלוסיית הסטודנטים על מנת ליצור מעורבות שלהם בלמידה המתוקשבת. שום מערכת טכנולוגית הכי משוכללת בעולם לא תיצור מעורבות של הלומדים ללא אסטרטגיה מכוונת של המרצה והאישיות שלו ( Kelly, Rob ).
ראה גם :
החשיבות של להיות אדם : נוכחות רגשית של מרצים בקורסים מתוקשבים
Classroom Community and Student Engagement in Online Courses
עד כמה מיטבי מסוגל להיות המורה המקוון המיטבי ?
יצירת מורה מקוון היכול לשמש כדוגמא
שינוי פרדיגמת ההוראה בתקשוב של מרצים בעקבות מיזם מכללתי
מחקר: הפדגוגיה הפדגוגית הדיגיטאלית כמשבשת הרגלי הוראה ותיקים בכיתה