חקר מידעני בעידן Learning 2.0

סקירות למכביר נכתבו על השפעת טכנולוגיות   ה-WEB 2.0 על החינוך , אך מרביתם התעלמו משאלת המיומנויות והכישורים שיש להקנות לתלמידים ולסטודנטים לקראת למידה יותר מעמיקה באינטרנט . מאמרה של Catherine Lombardozzi מנסה לענות על פער זה ולהציג בצורה נבונה את ההבדלים של מיומנויות למידה מסורתיות ובין מיומנויות של דור ה- Learning 2.0 מבחינת מיומנויות מידעניות וניהול מידע. כך לדוגמא, מדגימה Lombardozz בטבלה שלה כי חקר באינטרנט בעידן Learning 2.0 פירושו לא רק מציאת המידע, אלא גם תובנה של בחירת מנוע החיפוש המתאים, מיקוד מילות המפתח ועוד. מיומנויות נוספת שחשיבותה נעשתה קרדינאלית בעידן Learning 2.0 היא המיומנות של הערכת מקורות המידע המחייבת את הלומד לזהות מקורות מידע שונים ולהבחין בהם בצורה יותר ברורה. בתהליך חקר מסורתי שאלת ההערכה של המקורות הייתה קיימת , אך לא בצורה קריטית כפי שנדרש כיום. עוד תהליך קוגניטיבי של השבחת הלמידה ( מיומנויות ההשבחה הוצעו וגובשו  ע"י ד"ר דויד פסיג במאמרו החשוב  ה"השבחה" כמיומנות חשיבה מסדר גבוה של אינטליגנציה עתידית ).  הוא יכולת בחינה ורפלקציה של המידע והממצאים באמצעות כתיבה של הממצאים  בבלוג. כלומר , בתהליך הכתיבה של הבלוג אנו עושים שימוש בכלי מתוקשב  להפצה של  הממצאים גם לאחרים ולא רק שומרים אותם  לעצמנו ולסביבתנו הקרובה. ולבסוף , בתהליך החקר המידעני אנו צריכים להכיר כלים מתוקשבים שונים ויעילים לארגון ולאחסון המידע ( לדוגמא  onenote).
המאמר המלאLearning 2.0
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya