חקר הלמידה : סיוע למורים להשתמש בתיאוריה, להתפתח מקצועית, ולהפיק ידע חדש אותו הם יכולים לחלוק
Pang, M. F., & Ling, L. M. (2012). Learning study: Helping teachers to use theory, develop professionally, and produce new knowledge to be shared. Instructional Science, 40(3), 589-606
המאמר סוכם מאנגלית ושוכתב לעברית ע"י ד"ר גילה אולשר ממכון מופ"ת
גישת מערכי השיעור וחקר עצמי של מערכי שיעור היא תהליך שיטתי להפקת ידע מקצועי על הוראה על ידי המורים שהתפשטה במהירות באופן נרחב בארצות הברית. גישת מערכי השיעור בבסיסה, היא בעצם סוג של שעור לימוד עם תיאורית למידה מפורשת - variation theory (תאוריית ווריאציה) של הלמידה. במאמר זה, טוענים החוקרים שקיום תיאוריית למידה מפורשת מוסיף ערך לימודי למערך השיעור, כאשר תיאורית הווריאציה של למידה מהווה מקור של עקרונות מנחים עבור המורים כאשר הם עוסקים בתכנון פדגוגי, ניתוח השיעור והערכה.
באמצעות שימוש בשני חקרי מקרה מהונג קונג, כאשר כל אחד מייצג את אחת משתי הדרכים העיקריות של ביצוע חקר למידה, מדגימים החוקרים את כוחה של תיאורית הווריאציה בהסבר וניבוי הקשר בין מה שהתרחש בכיתה לבין מה לומדים התלמידים , ולאחר מכן מזהים דרכים לשיפור דרכי הלמידה של התלמידים באמצעות קידום הלמידה המקצועית של המורה במסגרת של חקר הלמידה.
ראה גם :
שיפור ההוראה באמצעות המודל היפאני של חקר מערך שיעור שיתופי
העמקת ידע דיסציפלינארי של מורים בארה"ב: השתלמויות מבוססות חקר מערך השיעור היפאני