חקירת הפוטנציאל החדש של בלוגים למטרות למידה: האם ילדים יכולים להשתמש בבלוגים לצורך ניהול מידע אישי?
Hwan-Ik Yeo; Yekyung Lisa Lee. "Exploring new potentials of blogs for learning: Can children use blogs for personal information management ( PIM)"?, British Journal of Educational Technology, Vol. 45 Issue 5, p916-925.
מחקר זה בוחן את השימוש בבלוגים לצורך ניהול מידע אישי ככלי ללמידה שיכול להוביל ליעילות מוגברת ולמסוגלות עצמית אקדמית לשם ביצוע משימות למידה.
כדי לזהות את השימושים ואת ההשפעות של שימוש בבלוגים לצורך ניהול מידע אישי על ידי ילדים, קבוצת ביקורת שהשתמשה במרחבים אישיים בתוך האתר של הכיתה וקבוצת ניסוי שהשתמשה בבלוגים אישיים, העלו פוסטים של המשאבים שלהן באופן מקוון (מרחב אישי בתוך אתר הכיתה או הבלוג) כדי להשתמש במשימות הכיתה שלהם.
השוואה בין שתי הקבוצות מראה כי כאשר הילדים השתמשו בבלוגים לצורך ניהול מידע אישי, המסוגלות האישית והאקדמית שלהם עלתה, ההתאמה האישית של הבלוגים שלהם הקלה על השימוש במשאבים שנאספו והם גם הפכו ליותר מעורבים באופן פעיל במשימות.
מחקר זה מציע שהשימוש בבלוגים אינדיבידואליים לצורך ניהול מידע אישי יכול ליצור הקשרים משמעותיים מבחינה אישית של למידה עבור ילדים.