חמש המיומנויות הזנוחות שכל החוקרים האיכותניים זקוקים להם

Clark, A.M., & Sousa, B.J. (2017). The Five Neglected Skills All Qualitative Researchers Need. International Journal of Qualitative Methods, 16, 1-3

 

חוקרים איכותניים באקדמיה נתקלים כיום באתגרים קשים מאי פעם: מיעוט משרות קבועות, תקנים ומלגות. מאמר זה מציג חמש מיומנויות חשובות אך זנוחות החיוניות להצלחה בעידן הנוכחי, המתאפיין בעבודה בשיתוף פעולה עם חוקרים אחרים, ציפיות גבוהות ומגוונות וסביבות עבודה וירטואליות. אלה חמש המיומנויות שהמאמר מונה:

  1. הכרת ספרות המחקר: חיוני שתבינו את התרומה של המחקר שלכם, ותנאי לכך הוא היכרות מעמיקה והבנה של המחקרים שנערכו בתחום עיסוקכם.
  2. פיתוח וכתיבה של הצעות מחקר ובקשות למענקים: ובכלל זה פיתוח של היכולות להבחין בהזדמנויות לתרומה של מחקר איכותני ולהציגן בצורה משכנעת.
  3. עבודה בשיתוף פעולה עם אחרים: עריכת מחקר כרוכה באופן בלתי נמנע במעורבות עם אנשים אחרים: עמיתים בקבוצת מחקר, אנשי צוות וסטודנטים המועסקים במחקר ועוד. הדבר כרוך ביכולת הקשבה, סבלנות, אמפתיה, הצגת שאלות ומתן משוב.
  4. פרסום בכתבי עת מרכזיים: נעים לפנות לכתבי עת בעל התמחות צרה בתחום עיסוק מסוים, אבל חשוב לדעת לארוז ולהציג את המחקר בצורה שתדבר גם לכתבי עת מחקריים כלליים יותר. הדבר כרוך ביכולת להעניק כמה מסגורים שונים למחקר ולנסחו בשפה המתאימה גם לנמענים מתחומי התמחות נרחבים יותר.
  5. הפיכת המחקר לרלוונטי לחברה בכללותה: לחוקר יש מחויבות אתית לחלוק את ממצאיו לא רק באקדמיה אלא גם עם מעגלים חברתיים מחוצה לה. לפיכך חשוב למצוא דרכים חדשות ומגוונות לחלוק את המחקר עם קהלים מחוץ למגדל השן.

 

למאמר המלא

 

לקריאה נוספת

תשע אסטרטגיות לפרסום המחקר שלכם

147 טיפים מעשיים עבור חוקרים חדשים: מפרסום ועד ניהול זמן, חיפוש מלגות ומעבר לכך

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya