חיפוש מידע ע"י תלמידים – הבעיה נותרה בעינה

כפי שנטען בעבר , תלמידים וילדים הנראים לכאורה בקיאים מאד באינטרנט ובתפעול היישומים באינטרנט אינם יודעים כיצד לחפש ולהעריך בצורה נכונה את מקורות המידע באינטרנט. הבעיה מדווחת בספרות המקצועית כבר למעלה מעשור . עם זאת, גם כיום בעידן הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש המשודרגים באינטרנט מרבית התלמידים אינם מפנימים את שיטות החיפוש המידעניות הנכונות באינטרנט וגם אינם מודעים לכך בכלל. התלמידים וגם הסטודנטים באוניברסיטאות אינם מודעים כלל למורכבות של עולם החיפוש באינטרנט. על כך מדווח מחקר חדש בראשותו של Bing Pan בארה"ב. על פי המחקר התלמידים נוטים להציב פקודות חיפוש רחבות מדי במנוע החיפוש ובחור את התוצאות הראשונות המופיעות ברשימה.

 במחקר אחר שנערך בקרב תלמידי בתי ספר תיכוניים וסטודנטים במכללות בארה"ב התברר שוב כי הם לא בודקים את הרקע של כותבי המאמרים באינטרנט ומקור סמכותם המקצועית. במאמר מובאת הדוגמא של הגברת Frances Harris , מספריית ביה"ס תיכון בארה"ב המדריכה תלמידים בחט"ב כיצד לנסח אסטרטגיות חיפוש בשפת הפקודות של הלוגיקה הבוליאנית. מעבר לכך הם לומדים בהדרכתה כיצד להעריך את מקורות המידע וסמכותם המקצועית.

לכתבה באנגלית

Why Kids Can’t Search (maybe we need to think of seeking?)

סטודנטים במכללות בארה"ב אינם יודעים להתמודד עם חיפוש באינטרנט

What Students Don't Know

ראה גם :

בטור המידע משמאל ( " חומרים נוספים ) ניתן להוריד קובץ מצגת:השיעור כמנוע חיפוש.

קוריקולום תיכוני למאה ה : 21 אוריינות מידע בפעולה

ממצאי מחקר: הערכת מיומנויות מידע של תלמידות בכיתות ט' בביה"ס ישראלי

הקניית מיומנויות מידע בלמידה מתוקשבת בבתי ספר בישראל

מחקר : כיצד תלמידי תיכון מעריכים מידע במהלך החיפוש באינטרנט?

הלכה למעשה : הגישה המידענית בבתי ספר אמריקאיים

חקר מידעני בעידן Learning 2.0

מרכיבי משימה מידענית

ניווט ברשת "הדבר החשוב באמת – סמוי מן העין"

דרכי חיפוש באינטרנט והשלבים הקוגניטביים השונים הנדרשים לצורך ביצוע המשימה המידענית

הקניית מיומנויות מידע לתלמידים – חשיבות ההוראה בדרך ספיראלית

הקניית אוריינות מידע באמצעות מרחב למידה מותאם -MOODLE

שימו לב לתשומת לב

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya