חינוך מורים: מקצועיות או כוח דיסציפלינרי
מאת: Terri Bourke
מילות מפתח:
אוסטרליה
התפתחות מקצועית
מורים
סטנדרטים חינוכיים
סטנדרטים להוראה
עמדות מורים
פילוסופיה חינוכית
פרופסיה
Bourke, Terri; Lidstone, John; Ryan, Mary. "Schooling Teachers: Professionalism or disciplinary power?", Educational Philosophy & Theory, Jan2015, Vol. 47 Issue 1, p84-100.
מאז כניסתו של החינוך הציבורי במאה התשע עשרה, מורים במדינות מערביות רבות ניסו להשיג הכרה מקצועית. למשך תקופה קצרה בחלק האחרון של המאה העשרים, המקצועיות נתפסה כשיח של התנגדות או כ"אויב" של רציונליזם כלכלי ופרפורמטיביות. אולם לאחרונה, ממשלות הגיבו באמצעות "קולוניזציה" של מקצועיות ואכיפת "סטנדרטים" כך שהמושג הוגדר מחדש.
במחקר זה, המחברים מנתחים תעתיקים של ראיונות עם 20 מורים מ-Queensland ומסיקים שדעות המורים לגבי מקצועיות בעשור השני של המאה העשרים ואחת הן למעשה הישנות של טכנולוגיות דיסציפלינריות מהמאה התשע עשרה (כפי שהציע מישל פוקו) המגולמות בדרכים חדשות.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya