חוגי הסלפי והסנאפצ'ט – כשהילדים מביאים את כל הכיתה הביתה בתוך הסמארטפון

גלילי, ת' (ינואר, 2016). חוגי הסלפי והסנאפצ'ט - כשהילדים מביאים את כל הכיתה הביתה בתוך הסמארטפון. שיעור חופשי, 117, 19-16.

ד"ר רבקה ריבק, מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטת חיפה, תוהה האם הילדות בעידן הדיגיטלי היא אכן יוצאת דופן מבחינה היסטורית, או שהיא רק נדבך אחד בשינויים התרבותיים שעוברת החברה האנושית. "זו כמעט קלישאה לומר שבימינו, כולם עסוקים בשיווק של עצמם ובדימוי העצמי שלהם, ופייסבוק התלבש על המגמה הקיימת והעצים אותה. בהקשר הכלכלי-תרבותי הזה, המרכזיות של עולם הילדות בולטת. הילדות כל הזמן עסוקה בייצוג עצמי, ויש לה ערוצי ביטוי חסרי תקדים, במות שפעם לא ניתן היה לדמיין".

ד"ר רונית קמפף, מרצה על ילדות דיגיטלית באוניברסיטת תל אביב, בתוכנית לתואר שני במחקר תרבות הילד והנוער, מזהה בהלה רבה של מבוגרים מהמציאות הדיגיטלית החדשה של ילדים, שאין להם דריסת רגל בה. "אובדן הילדות הוכרע", גורסת קמפף. "ילדים נחשפים לתכנים ולעולם של מבוגרים. הם מאבדים את הילדות בגיל מוקדם וצופים דרך האינטרנט בסדרות ובסרטים שלא מתאימים לגילם". היא מוסיפה כי "יש היפוך תפקידים בין ילדים ובין הורים, בעידן שבו הילדים שולטים בשפה הדיגיטלית, שמצריכה אוריינות". התרבות השתנתה, ולילדים יש בה תפקיד מרכזי. "אם בעבר התרבות היתה תוצר של שכבה צרה של גאונים שיצרו יצירות מורכבות, כמו טולסטוי, כיום תרבות היא תוכן שמורכב מתרבות גולשים, וילדים הם אחד השחקנים בזירה התרבותית הזו".

לכתבה בעיתון "שיעור חופשי"

ראו גם:

זהירות בדרכי הרשת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya