התפקיד של אמון בקהילה ואלטרואיזם בשיתוף בידע: חקירה של קהילה וירטואלית של אנשי מקצוע בתחום ההוראה
Chen, Hsiu-Ling; Hsueh-Liang, Fan; Chin-Chung, Tsai. "The Role of Community Trust and Altruism in Knowledge Sharing: An Investigation of a Virtual Community of Teacher Professionals", Journal of Educational Technology & Society 17.3 (2014): 168-179.
תהליך שיתוף הידע בתוך קהילה וירטואלית של מומחים בהוראה נתפס כתהליך של חליפין חברתי בכך שהכוונה לשיתוף הידע וההתנהגות של הפרטים מושפעות מקשר החליפין בין החברים.
אולם, מחקר מועט באופן יחסי מתמקד בגישה זו כדי לחקור את הגורמים המגבירים את שיתוף הידע של הפרטים.
המטרה של מחקר זה היא לבחון את המכניזם לגבי האופן שבו הכוונה וההתנהגות לגבי שיתוף הידע של הפרטים עשויות להשתנות.
במחקר השתתפו 332 מורים בקהילה וירטואלית של אנשי מקצוע בתחום ההוראה (כלומר, SCNet) בטייוואן.
המחברים מצאו שהאמון בקהילה משפיע על הכוונה של שיתוף בידע, שבתורה משפרת את התנהגות שיתוף הידע.
יתר על כן, אלטרואיזם הגדיל את הקשר בין האמון בקהילה לבין הכוונה לשיתוף הידע.
הקשר החיובי בין האמון של הקהילה לבין הכוונה לשיתוף הידע היה חזק יותר כאשר המורים הפגינו רמה גבוהה של אלטרואיזם מאשר כאשר הם הפגינו רמה נמוכה של אלטרואיזם.