התכנית שבה כל ילד יצא עם כישרון ייחודי משלו
מאת: עופר ברייר
עופר ברייר , מאנשי החשיבה המבריקים בארץ, מצביע על מערכת החינוך של דרום קוריאה שעברה מהפך תוך 20 שנה. " לפני 20 שנה , האנשים בדרום קוריאה גידלו אורז, עד שקם הנשיא שהחליט לעשות מהפיכה במערכת החינוך, השקיע תקציב מטורף והפך את דרום קוריאה למעצמה בתחום המדעים והטכנולוגיה". בניגוד לתפישה המקובלת, שמאמינה כי כישרון הוא דבר מולד, נקודת המוצא של עופר ברייר היא שכישרון הוא דבר נרכש שניתן לייצרו בצורה סינתטית, באמצעות עשרות אלפי שעות עבודה.
השיטה שלו דוגלת בלימוד 22/8 . כלומר, 22 דקות לימוד ו-8 דקות הפסקה. בדרך זו שומרים על מקסימום ריכוז ותפוקה. בנוסף, השיטה שגיבש מבוססת על "חקירה וגילוי" ולא על "למידה ושינון". גילויים חדשים גורמים לילדים לרצות עוד. בצורה כזו , גם למורים יהיה פתאום הרבה יותר מעניין. למרות הרעיון לקדם את השיטה שלו בישראל , ברייר עדיין לא מצא בארץ אוזן קשבת, לעומת זאת , יועץ החינוך של הנשיא אובמה שמע אודות השיטה החדשה וזימן אותו לפגישה דחופה בוושינגטון.
ראה בקובץ המצורף בטור מצד ימין את הכתבה המקורית
yyya
הדוגמא בכתבה לרכישת מיומנות ע"י שיטה ומדריכים טובים קצת צורמת כאשר מדובר על צה"ל אשר הופך לדברי עופר ברייר "חנון שאף פעם לא הרים יד ללוחם אולטימטיבי שיודע להרוג". כנראה שבכל מקום שבו פורצת אלימות – יש מדריכים מוכשרים. כשרעיון הכתבה הוא להציג את האפשרות לפיתוח כישרון כבר מגיל צעיר ואלו הדוגמאות הניתנות – אולי אפשר לוותר על כך.ויחד עם זאת, אני נמנע מלהתווכח עם מי שהוגדר "מאנשי החשיבה המבריקים בארץ".חומר למחשבה…
האם עופר ברייר מרצה בבתי הספר?