השפעת תכנית התקשוב הלאומית על השינויים בעבודת המורים
מאת: אברום רותם , תמר ענבל-שמיר , נגה מגן-נגר , רוני דיין
מילות מפתח:
בתי ספר
גורמי הצלחה וכישלון
דרכי הוראה
הטמעת שינוי פדגוגי
הטמעת תקשוב בכיתה
מאפייני תקשוב בחינוך
מורים
סביבות למידה מתוקשבות
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
תהליכי התמודדות
תהליכי שינוי
תוכניות תקשוב ארציות
תקשוב בחינוך
בשנים האחרונות מוביל משרד החינוך תכנית תקשוב לאומית "התאמת מערכת החינוך למאה ה 21- " שמטרתה ליישם למידה דיגיטלית מתקדמת בבתי הספר בישראל. מטרת המחקר הנוכחי לבחון את השפעת תכנית התקשוב הלאומית על השינויים בעבודת המורים הן ביחס לשימושים הטכנולוגיים שלהם והן ביחס לתפיסותיהם כלפי השינוי. מתודולוגיית המחקר הייתה משולבת איכותנית
וכמותית. במחקר השתתפו 1035 מורים מבתי ספר יסודיים שהצטרפו לתכנית בשנים 2010-2011 . המורים ענו על שאלון חצי סגור שנבנה לצרכי המחקר.
עיקרי הממצאים מעלים כי מבין הכלים והשירותים הטכנולוגים השונים עליהם דיווחו המורים בלט במיוחד השימוש בכלי המחשות ויזואליות ויישומי תוכן דיגיטלי. הממצאים מלמדים שמרבית המורים משתמשים בטכנולוגיה כתוספת להוראה -למידה קיימת, ולא מיישמים שינוי עמוק המוביל מעבר מהוראה מסורתית אל הוראה-למידה דיגיטלית מתקדמת (נגה מגן-נגר, אברום רותם, תמר ענבל-שמיר, רוני דיין ).
לסקירה באתר כנס צ'ייס 2014 , האוניברסיטה הפתוחה
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya