השפעת תוצאות מבחני פיז"ה על הדיונים לגבי מדיניות החינוך בשבדיה ובגרמניה
מאת: Johanna Ringarp , Martin Rothland
מילות מפתח:
גורמי הצלחה וכישלון
גרמניה
מבחני הישגים
מבחני פיזה
מבחנים בינלאומיים
מדיניות בחינוך
שבדיה
מקור וקרדיט:
Ringarp Johanna, Rothland. Martin. "Is the Grass always Greener? The Effect of the PISA Results on Education Debates in Sweden and Germany". European Educational Research Journal, Volume 9 Number 3, p. 422 430. (2010).
תוצאות מבחני פיז"ה גורמות לאי נחת במערכות חינוך בעולם ולא רק בישראל. ההשפעה של מבחני פיז"ה על החשיבה החינוכית חורגת מעל ומעבר לחשיבותן החינוכית וזו רק שאלה של זמן עד שתקום תנועה פדגוגית בינלאומית אשר תצא חוצץ נגד מבחני פיז"ה. המאמר הנוכחי מתאר את הדיונים שהתעוררו בשבדיה ובגרמניה לגבי תוצאות תלמידיהן במבחנים הבינלאומיים, כגון: מבחן פיז"ה. בעקבות תוצאות תלמידיהן במבחן פיז"ה, ניסו שבדיה וגרמניה לחפש מודלים חדשים ונורמות מדיניות מחוץ לגבולות המדינה.
גרמניה פנתה למודלים החינוכיים המיושמים בפינלנד ובשבדיה, הנחשבות למדינות הנמצאות בחזית המדיניות הפדגוגית. אולם, שבדיה נמצאת כעת בתהליך של מעבר ממערכת חינוך ריכוזית מאוד למערכת חינוך מבוזרת ומופרטת. המדינה משקיעה כספי ציבור ביוזמות חינוך פרטיות, בחינוך עלית ובקורסי הכשרה ייעודיים.
לכן, כותבי המאמר תוהים מי לומד ממי? והאם הדשא של השכן תמיד ירוק יותר?
גרמניה פנתה למודלים החינוכיים המיושמים בפינלנד ובשבדיה, הנחשבות למדינות הנמצאות בחזית המדיניות הפדגוגית. אולם, שבדיה נמצאת כעת בתהליך של מעבר ממערכת חינוך ריכוזית מאוד למערכת חינוך מבוזרת ומופרטת. המדינה משקיעה כספי ציבור ביוזמות חינוך פרטיות, בחינוך עלית ובקורסי הכשרה ייעודיים.
לכן, כותבי המאמר תוהים מי לומד ממי? והאם הדשא של השכן תמיד ירוק יותר?
הסיכום נכתב ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya