השפעת לימוד של קריאת מוסיקה על ראשית הרכישה של הקריאה העברית
יהודית כרמון (אבן-זוהר) (תשס"ב). השפעת לימוד של קריאת מוסיקה על ראשית הרכישה של הקריאה העברית, אוניברסיטת בר-אילן ( עבודת דוקטורט ) .
מטרת המחקר היא להציג ולבדוק אמצעי עזר ללימוד קריאה באופן יעיל יותר מהמצוי, באמצעות לימוד קריאת מוסיקה בגן המהווה תשתית ללימוד קריאת לשון. המחקר מתייחס לשלושה מקורות לקשיים ברכישת הקריאה: א. קשיים הנובעים מכתב השפה הספציפית; ב.קשיים הנובעים מהיותו של כתב השפה סמל משני; ג.קשיים הנובעים מהפער בין השפה הדבורה לכתובה.
המחקר בוצע בשני שלבים: בשלב א' הופעלו תוכניות התערבות ב-10 גני ילדים בשני שלבים: בשלב א'- הוראת מוסיקה בשיטת "תווים רכים" (4 גנים), הוראת מוסיקה קונבנציונאלית (3 גנים נוספים), העשרה לא במוסיקה אלא בהתעמלות מרחבית ובטיפול בבעלי חיים(3 גנים נוספים). בשלב ב' בוצע מעקב אחר רוב הילדים שעלו לכיתה א'. כלי המחקר כללו אבחונים לפני ואחרי התוכניות בגנים ואבחוני מעקב אחר רכישת הקריאה בכיתות א' ושאלונים למורים.
חידושי המחקר הם בתיאוריה – זווית ראייה אחרת לקשיי קריאה ולטיפול בהם, בניית כלי חדש – שיטת תווים רכים כתשתית קריאה ראשונה, ביישום- חלוקת לימוד הקריאה לשני שלבים: שלב התשתית במוסיקה בגן ושלב הקריאה המילולית בכיתה א'.
yyya
מעולה
אני מחפשת את המאמר הנ"ל כרמון., י' ( תשס"ב ). השפעת לימוד של קריאת מוסיקה על ראשית הרכישה של הקריאה העברית. אוניברסיטת בר אילןאיפה ניתן למצוא המאמר. אשמח אם תתנו מענה