השפעתה של שיטת חונכות העמיתים על סטודנטים להוראת אנגלית כשפה זרה בויטנאם

Nguyen, Hoa Thi Mai (2013) "Peer Mentoring: A Way Forward for Supporting Preservice Efl Teachers Psychosocially During the Practicum," Australian Journal of Teacher Education: Vol. 38: Iss. 7, Article 3.


מאמר זה מדווח על חלק ממחקר גדול יותר, שבו נחקרה ההשפעה של חונכות עמיתים בויטנאם.

תוך שימוש במערך מחקר של שיטות מעורבות, המחקר בחן את ההשפעה של מודל חונכות עמיתים על התפיסות של סטודנטים להוראה את התמיכה הפסיכוסוציאלית שקיבלו מעמיתיהם במהלך הפרקטיקום בויטנאם.


מודל חונכות עמיתים יושם בקרב קבוצה של סטודנטים להוראת אנגלית כשפה זרה.

הנתונים נאספו משאלונים ומראיונות בקבוצות מיקוד של סטודנטים להוראה שהודרכו באופן פורמלי על ידי עמיתיהם ומקבוצה של סטודנטים שלא הודרכו באופן פורמלי על ידי עמיתיהם.


התוצאות הראו כי הסטודנטים בקבוצת הניסוי תפסו עצמם ככאלה שקיבלו יותר תמיכה פסיכוסוציאלית מעמיתיהם לעומת התפיסה של הסטודנטים בקבוצת הביקורת.

המחקר מאשש את ההוכחה האמפירית ליישום של מודל חונכות עמיתים עבור סטודנטים להוראת אנגלית כשפה זרה במהלך הפרקטיקום ומהדהד את הצורך ברפורמה בפרקטיקום.



קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראה גם:

תגובות של מתכשרים להוראה לחידוש בתחום החונכות: "הנושרים" ו"המסיימים"

בניית תמיכות (פיגומים) בשדה: הרווחים והאתגרים של חונכות-עמיתים בהכשרת מורים

חונכות עמיתים לסטודנטים להוראה בשנתם הראשונה: ההתנסות של החונך

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya