השפעתה של הסביבה הלימודית על תהליכי ויסות עצמי ומוטיבציה של תלמידים
מאת: עינת ליכטינגר
מילות מפתח:
גורמי הנעה
ויסות עצמי
סביבה חינוכית תומכת
סביבות למידה
תהליכי התמודדות
תהליכי למידה
תלמידים
עינת ליכטניגר , "השפעתה של הסביבה הלימודית על תהליכי ויסות עצמי ומוטיבציה של תלמידים", מכללת אורנים, 2012 .
המאמר עוסק בויסות עצמי בלמידה ובגורמים המשפיעים עליו. ויסות עצמי הוא תהליך אקטיבי בו הלומד מציב לעצמו מטרות ומנסה לשלוט בקוגניציה, במוטיבציה, בהתנהגות ובסביבה שלו בהתאם למטרות שלו ולמשובים שהוא מקבל מהסביבה. מחקרים רבים עומדים על חשיבותו של הוויסות העצמי להישגים ולאיכות החיים של תלמידים ועל הקשר ההדוק בינו לבין תהליכים מוטיבציוניים. המאמר יבחן את חשיבותו של הוויסות העצמי ללמידה יעילה ומשמעותית, יעמוד על הקשר בין הוויסות העצמי לאוריינטציה המוטיבציונית של התלמיד ויתמקד בדרכים בהן סביבת הלמידה משפיעה על תהליכים אלה.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya