השאיפה לחינוך איכותי: הלקחים מהרפורמה בחינוך בטייוואן
Lin, Tzu-Bin; Wang, Li-Yi; Li, Jen-Yi; Chang, Chihming. "Pursuing Quality Education: The Lessons from the Education Reform in Taiwan", Asia-Pacific Education Researcher (Springer Science & Business Media B.V.), Dec2014, Vol. 23 Issue 4, p813-822.
המטרה של מאמר זה היא לחקור את הנתיב של הרפורמה בחינוך בטייוואן תוך התמקדות בשינוי הפרדיגמה של החינוך משנת 1994.
נידונו שני היבטים הכוללים הכשרת מורים ותכנית הלימודים. ראשית, המחברים מציגים את ההקשר החברתי של הרפורמה העכשווית בחינוך ויוזמות מפתח שונות.
בחלק השלישי של מאמר זה, המחברים ממפים את המסלול של המדיניות, של השינויים ושל היישומים בהיבטים שהוזכרו לעיל במהלך הרפורמה בחינוך עם סוגיות, אתגרים וכיוונים לעתיד שהועלו.
מאמר זה מציע לקוראים בין-לאומיים תובנות לגבי האופן שבו מערכת חינוך המתפקדת היטב מנסה לשפר עצמה בתוך הקשר פוליטי וחברתי מורכב המשתנה במהירות.
המחברים טוענים שניסיונות לא מוצלחים לרפורמה עשויים לספק לקחים רבים יותר מאשר הניסיונות המוצלחים. מאמר זה מבוסס על דיון של שני ניסיונות לא מוצלחים שנעשו על ידי משרד החינוך כדי לחשוף את תהליך הרפורמה בטייוואן.