הרפורמות בחינוך בישראל – במבט של חוקר היעילות מחו"ל
מאת: ליאור בן דוד , קרן צוריאל-הררי
פרופ' אריק הנוּשק, מבכירי חוקרי יעילות החינוך בעולם, מסביר למה הרפורמות הישראליות בחינוך לא יעלו ולא יורידו, מדוע כדאי להגדיל את עצמאותם של מנהלי בתי ספר, וכמה מיליארדי דולרים יעלו למשק ההישגים הכושלים של התלמיד הישראלי. פרופסור הנשוק טוען בראיון כי "המחקרים שעשה הראו שהדבר היחיד שמשפיע על התוצאות של התלמידים הוא איכות המורים. לגודל הכיתות יש השפעה קטנה מאוד על התוצאות. הורים תמיד יעדיפו מורה טוב בכיתה גדולה מאשר מורה ממוצע או גרוע בכיתה קטנה.
"מדיניות לאומית בחינוך לא משיגה כלום"
yyya
… ועדיין בכירי אנשי החינוך נוסעים לפינלד ללמוד כיצד משנים את המערכת. בכירי המערכת לא באמת רוצים לתת למנהלי בתי הספר עצמאות ניהולית ו/או מחשבתית. שליטה היא דבר שקשה ביותר לוותר עליו. ובעצב רב אוסיף: הכלבים נובחים והשיירה עוברת.