הקשר בין ביטויי רגשות ובין ידע במיומנויות תקשוב אצל סטודנטים להוראה
מאת: Robin H. Kay
מילות מפתח:
מחשבים ניידים
מיומנויות
מיומנויות תקשוב
סביבות למידה מתוקשבות
סטודנטים להוראה
סטודנטים להוראה: עמדות
רגשות
שילוב מחשב בהוראה
מקור וקרדיט :
Robin H. Kay. "Exploring the relationship between emotions and the acquisition of computer knowledge", Computers & Education 50 (2008) 1269–1283 ,
המחקר הנוכחי , שנערך בקנדה , בדק את הקשר בין ביטויי רגשות ובין ידע במיומנויות תקשוב אצל סטודנטים להוראה. השערת המחקר הייתה כי הסטודנטים להוראה יביעו רגשות כגון , כעס , תסכול , חרדה או הקלה במהלך שלבים שונים של ההתמודדות שלהם עם סביבות התקשוב והמחשבים. במחקר השתתפו 184 פרחי הוראה אשר צוידו במחשבים ניידים במהלך לימודיהם . הממצאים מלמדים כי רמות הכעס וחרדה יורדות משמעותית כאשר מתחזקות המיומנויות של תקשוב וידע בתחום האינטרנט והיישומים. יתר על כן , כאשר הסטודנטים להוראה מצליחים לשלוט טוב יותר במיומנויות התקשוב הם חשים הקלה ושמחה התורמים בהמשך לתחושת המסוגלות והשליטה שלהם במהלך לימודיהם. המסקנה הראשונה מהמחקר בקנדה היא שחשוב לחזק מיומנויות מחשב ומיומנויות תקשוב אצל סטודנטים להוראה עוד בשלבים הראשונים להכשרתם על מנת להגביר אצלם את תחושת המסוגלות בלמידה . יחד עם זאת , נמצא כי תהליך הפחתת החרדה והתסכול בקרב סטודנטים להוראה הוא תהליך הדרגתי וממושך ונדרשים לפחות שמונה חודשים עד שתחושת השליטה וההקלה מגיעים לשיאם אצל הלומדים . מסקנות נוספות מן המחקר : כאשר מציידים סטודנטים להוראה במחשבים ניידים כבר מתחילת לימודיהם הם מצליחים הרבה יותר טוב בלמידה מתוקשבת וברכישת מיומנויות תקשוב בהשוואה לסטודנטים להוראה שלא למדו באמצעות מחשבים ניידים. לבסוף, ממליצים עורכי המחקר להפעיל תכנית התערבות מתוקשבת דומה ( מחשב נייד לכל סטודנט להוראה ) בקרב סטודנטים להוראה על מנת לשנות עמדות ולחזק שליטה ומסוגלות בתחום הידע במחשבים (Robin H. Kay ) .
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya