הספרים האלקטרונים שישנו את העולם?

מאת: אלקס פאם ודיוויד סרנו, לוס אנג'לס טיימס
בעוד אמזון מתגאה במכירות מרקיעות שחקים של ספרים אלקטרוניים, ברור שמדובר רק בתחילתה של המהפכה. ספרים אינטראקטיביים, שמשלבים וידאו או עלילה לפי הזמנה כבר כאן - ומשנים לחלוטין את מה שאנו קוראים לו "ספר". וכמו תמיד, יש מי שפוחד שזה משחית את הנוער.
המהפכה של ספרי הקריאה הדיגיטליים משנה גם את תפיסת הספר ויחסי הגומלין שבינו לבין הקורא. בעוד שספרים מודפסים הם לרוב שבילים ליניאריים שמותווים על ידי הסופר, פרק אחרי פרק - ספרים דיגיטאליים מעודדים את הקוראים ללחוץ על לינק פה או שם ושולחים אותם למסעות צדדיים לפני שהגיעו לתחתית העמוד
ד"ר גארי סמול, טוען שהשימוש באינטרנט מפעיל יותר חלקים במוח מאשר קריאה בספר. מצד שני, הקריאה המקוונת מבוססת לעיתים קרובות על מה שסמול מכנה "תשומת לב חלקית מתמשכת". בשל המעבר מלינק אחד למשנהו.

האם הספרים האלקטרוניים יהפכו אותנו לנמלים חסרות מוח, שרק עוקבות אחרי שורה בלתי נגמרת של פירורי מידע דיגיטלי? "אנשים נוטים לשאול האם זה טוב או רע", הוא אומר. "התשובה שלי היא שרכבת הטכנולוגיה עזבה את התחנה, ואי אפשר לעצור אותה

ראה גם :
האם ספרי הלימוד הדיגיטאליים יחוללו שינוי בדרכי הלמידה של התלמידים ?

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    הכתבה שעליה מבוססת הדיווח כאן אכן מציינת שד"ר גרי סמול משתמש במונח "תשומת לב חלקית מתמשכת" (כך גם באנגלית – continuous partial attention) כדי לתאר את המעבר מקליק לקליק שכל כך נפוץ היום. לפי אותה כתבה לא ברור אם סמול טוען לראשוניות על המונח הזה או אם הוא רק משתמש בו. כך או כך, ראוי להביא דברים בשם אומרם. המונח continuous partial attention נקבע לראשונה על ידי לינדה סטון –  כנראה כבר בשנת 1998 (http://radar.oreilly.com/archives/2006/03/etech-linda-stone-1.html); תיאור מאד מקיף וברור של הרעיון (באנגלית) אפשר למצוא ב: http://lindastone.net/qa/continuous-partial-attention.

    פורסמה ב 01/08/2010 ע״י יענקל
    מה דעתך?
yyya