הנחיה וחונכות טכנולוגית לתלמידי בתי ספר יסודיים : פרויקט הרובוטיקה בבתי הספר בכפר יונה

ילדי בתי הספר היסודיים בגילאי שש עד תשע בכפר יונה יחקרו פיתוח רפואי , יציגו אותו על פוסטר וידגימו אותו במודל רובוטי. בנוסף הם ישתלמו במדעים וילמדו לעבוד בצוות. כפר יונה הוא אחד היישובים המתקדמים בתחומי החינוך בארץ אשר מתחילים כבר בגילאי בית הספר היסודי להנחות תלמידים לפיתוח טכנולוגי. בכפר יונה נפתחו מספר רב של קבוצות רובוטיקה לבתי ספר יסודיים. הפרויקט הכלל-יישובי מתבצע  בהנחיית עמותת FIRST .
רוב עבודת ההנחיה הטכנולוגית לתלמידי בתי הספר היסודיים תתבצע ע"י קבוצת הבוגרים של בית הספר המקיף השש שנתי ביישוב.
תכנית נוספת הקיימת ביישוב כפר יונה בחטיבת הביניים הצעירה ומיועדת לגילאי 9-14, הנקראת FIRST Lego League - FFL, מאפשרת לתלמידים לבנות רובוט אוטונומי לביצוע מספר משימות על גבי לוח משימה מרובה אתרים ונושאים. באמצעות התוכנית התלמידים, כחוקרים צעירים, יחקרו נושא הקשור לנושא השנתי השנה: Body Forward, יעבדו בעבודת צוות וייחשפו למדע ולטכנולוגיה.
מחקרים על חשיבות חשיפה מדעית –טכנולוגית בגילאים צעירים:
התפישה הטכנולוגית והמדעית מתפתחת עם הגיל ובעקבות חוויות והתנסויות (ברנדס, 1996).
Brandes, A.A. (1996). Elementary school children’s images of science. In Y. Kafai & M. Resnick (Eds.) Constructionism in Practice. (pp. 37-69). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
 
Kieras, D. & Bovair, S. (1984). The Role of a Mental Model in Learning to Operate a Device. Cognitive Science, 9 (3), 255-273.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלוםאני מובילה את תחום המדעים הטכנולוגיה בבית הספר היסודי זרקור.אני מעוניינת לשמוע על התוכנית שלכם.אשמח אם תחזרו אלי בטלפון 0522585197 או באימייל האדום לעיל

    פורסמה ב 30/08/2018 ע״י סיגל ישראלוב חלף
    מה דעתך?
yyya