המשבר בהוראה כמשבר גלובלי

לאחרונה דיווחנו כאן על המשבר בהוראה בבריטניה, אבל נתונים נוספים הזורמים למערכת פורטל מס"ע מרחבי העולם מלמדים כי המשבר בהוראה הוא, ללא ספק, תופעה גלובלית. קיים אי נחת גובר בקרב מורים בעולם ובמדינות מתקדמות בפרט. המצוקה נובעת, לכאורה, מתנאי שכר ירודים, אך בפועל ההתמודדות  הפסיכולוגית עם בני נוער מוחצנים המעדיפים את תרבות האינטרנט , עם התערבויות הורים ועם תקנות מגבילות של רשויות החינוך הם בין  הגורמים העמוקים יותר. כך לדוגמא, במדינה כמו דרום קוריאה הנותנת, אמנם עדיפות גבוהה לחינוך, שיעור נשירת המורים החדשים שם הוא גבוה ביותר: אחד מתוך 3 מורים נושר בתום שנת לימודים ואחוז גבוה יותר של מורים מתחילים פורש בתום שלוש שנים.
לא רק שם המורים החדשים מתוסכלים, בנובמבר 2007 התחוללה שביתת מורים ממושכת לא רק בישראל אלא גם באוסטרליה, שם דרשו המורים תוספת של 30% שכר , אך מינהל החינוך במלבורן לא הסכים להעלאת שכר של יותר מ3%. אי השקט שם נמשך עד היום ומורגש מחסור במורים בבתי הספר. אין מחסור בעולם ובארה"ב בפרט בתנועות רפורמות לשינוי החינוך, אך הניסיון ההיסטורי כי תנועות רפורמה אלו לא מצליחות לשכך את תסכולם של המורים הנוטים לעזוב את שורות ההוראה ולחפש ייעוד אחר. המשבר בקרב המורים התיכוניים חמור יותר מאשר בתי הספר היסודיים ושם הזדקנות המורים היא מקור לדאגה גוברת.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya