המיומנויות המידעניות של תלמידים אינן רק לדעת למצוא את המידע
מילות מפתח:
הערכה
הערכה: תפיסות חדשות
מידענות
מיומנויות מידע
מיומנויות תקשוב
מיזוג מידע
תלמידים
תקשוב בחינוך
מאמרון מענין של ג'יי הורוויץ מצביע על אחת הבעיות המרכזיות של תחומי התקשוב בקרב בני הנוער כיום והיא העדר יכולות להעריך מידע בצורה ביקורתית. מתברר שיש הבדל גדול בין לדעת להשתמש באינטרנט לבין היכולת להעריך מידע. התלמידים היום אולי יודעים כיצד להשתמש באינטרנט , אך יכולותיהם להעריך מידע מוגבלות למדי .
ראוי בהקשר זה להוסיף את חמשת המיומנויות המידעניות החשובות שצריך להקנות לתלמידים עפ"י שאקלט , 2008 (Shacklet). א. יכולת לפתח את השאלות הנכונות למיקוד החיפוש באינטרנט. ב. יכולת לאתר את המידע הרלבנטי. ג. יכולת להעריך באופן ביקורתי את הערך של ממצאי המידע . יכולת למזג את המידע ולארגנו ( סינתזה) כדי שיענה על השאלות המנחות ד. יכולת להעביר ולהפיץ בצורה יעילה את הממצאים המעובדים לאחרים . המורים שהגיבו למאמרון באנגלית ( מורים שמלמדים את המיומנויות המידעניות) ציינו כי אכן יש קושי להקנות לתלמידים את היכולת לראות את המידע בצורה ביקורתית ולהעריך אותו . הם למעשה הולכים לאיבוד בתחום זה ( ראה .(comment 2 בבלוג באנגלית
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya