המחשה בכיתה- איך למקסם הזדמנויות ללמידה וללכוד את תשומת הלב של התלמידים שלנו?
מאת: לימור ליבוביץ
מילות מפתח:
אינפוגרפיקה
הבניית ידע
המחשה ויזואלית
הצגה ויזואלית של מידע
טקסטים גרפיים
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
סימולציות
תיווך ממוחשב
לימור ליבוביץ מפרסמת בבלוג שלה סקירה אודות הפיכת מידע רב ומורכב לחזותי ופשוט להבנה. לשם כך, היא מציגה סרטון של ד"ר האנס רוסלינג (Hans Rosling), מומחה בעל שם עולמי בתחום הוויזואליזציה, ומחלצת ממנו עקרונות ומתודות הניתנים ליישום בכיתה. ליבוביץ מציגה גם סרטון נוסף המראה כיצד ניתן לבצע המחשה דומה מבלי להיעזר בכלים טכנולוגיים.
ראו גם:
yyya
ואוו, איזה נהדר!
כמו פריחת אביב של הטבע. דר רוסלינג העיף לי את המוח! הרגשצי שכל הגוף שלי חומד, כל ההוויה שלי מתפתחת ומעשירה עצמה. הרגיש לי כמו הצגה, חווית הלימוד הייתה טבעית, עברה דרך כל החושים. אני פתאום מבין שלימוד יכול להיות מרתק, מעשיר, מפתח. בעצם כשאני כותב שורות אחו אני מבין שרק ככה הוא חייב להיות! רק ככה הוא מקיים את תנאי הלימוד.