המהפכה המקוונת: איך יראה החינוך של העתיד?
מאת: נטע אחיטוב
מילות מפתח:
בתי ספר
למידה מקוונת
מאפייני תקשוב בחינוך
מגמות וכיוונים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
שינוי חינוכי
תהליכי שינוי
נטע אחיטוב
הכיתות מיושנות, הספרים מיותרים ורכישת המידע יקרה ומסורבלת. רגע לפני שאנחנו נפרדים מהפדגוגיה של פעם - מה יש לחינוך האינטרנטי והטכנולוגי להציע לנו, והאם באמת נמצאה הדרך להכין תלמידים לעולם דינמי מבלי להרוס להם את היצירתיות?
סר קן רובינסון , מגדולי המומחים בעולם ליצירתיות בחינוך, קורא לשלושה שינויים עיקריים בחינוך: מעבר לחינוך אינדיווידואלי, כזה שיאפשר לכל ילד להתקדם בקצב שלו ולעסוק בדברים שהוא מלא תשוקה לגביהם - בין אם אלו אמנויות או מדעים. השינוי השני צריך להתרחש במבנה של בתי הספר, במעבר מחלוקה קלאסית של כיתות על פי גיל לחלוקה על פי עניין, רמה לימודית, אופי לימודי וכדומה. לבסוף, מאמין רובינסון בהחדרת טכנולוגיות חדשות אל בתי הספר, טכנולוגיות שהילדים מכירים היטב מהבית אבל באופן תמוה לא עושים בהן שימוש כלל במהלך הלימודים.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya