המהפכה הכמותית של הלמידה המתוקשבת בעולם –כמה אבני דרך
השפעת האינטרנט על החינוך הממלכתי והציבורי בבתי ספר בישראל אינה משמעותית עדיין , אך בחינוך הציבורי בבתי הספר ובחינוך הגבוה ברחבי העולם יש עדויות על מהפכה של ממש מבחינת היקפי שימוש בלמידה מתוקשבת. עפ"י הנתונים במסמך כאן היקף הסטודנטים הלומדים בקורסים מתוקשבים באוניברסיטה הפתוחה באנגליה מגיע ל250,000 כפול ממספר הסטודנטים באוניברסיטת לונדון. בארה"ב יש כיום 3 מיליון סטודנטים הלומדים בלמידה מרחוק באינטרנט , הרבה יותר מסך כל הסטודנטים הרשומים באוניברסיטאות בצרפת . למעלה ממחצית הסטודנטים במכללות האמריקאיות רשומים לקורס מתוקשב אחד לפחות. בארה"ב בלבד מוצעים כיום למעלה מ25,000 קורסים מתוקשבים . עם זאת, יש לציין כי אבני הדרך במסמך מעידים בעיקר על שינוי כמותי ולא בהכרח איכותי. כלומר, שיטות הלמידה וההוראה המסורתיות הועתקו ברוב המקרים לאינטרנט.
המסמך משנת 2011 ובו הנתונים המצוטטים
מסמך אחר המובא כאן למטה מציין כי 27% מתלמידי בתי הספר התיכוניים בארה"ב בשנת 2009 היו רשומים בקורס מתוקשב אחד לעומת 14% מתלמידי בתי הספר התיכוניים שם בשנת 2008. בישראל, אולי, 5% מתלמידי בתי הספר התיכוניים למדו בקורס מתוקשב אחד , אם בכלל , אבל במספר לוחות התצוגה האינטראקטיביים (לוחות חכמים בכיתה) אנו בין המובילים בעולם. כאשר יגיעו תלמידי התיכון הישראליים ללמוד במכללות ובאוניברסיטאות הם יגלו להפתעתם עולם שלם ומורכב של קורסים מתוקשבים שאינו מוכר להם בכלל .
Tracking E-Learning Growth
By 2015, 25 million post-secondary students in the United States will be taking classes online. And as that happens, the number of students who take classes exclusively on physical campuses will plummet, from 14.4 million in 2010 to just 4.1 million five years later, according to a new forecast released by market research firm Ambient Insight
Online Learning Set for Explosive Growth as Traditional Classrooms Decline
היקף הגידול בתחומי הלמידה המתוקשבת במונחי השוק בארה"ב