מקור:
Handbook of Narrative Inquiry: Mapping a Methodology (Hardcover). 720 pages , Sage Publications, Inc (December 28, 2006).
הספר נמצא במרכז המידע של מכון מופ"ת
המדריך למחקר נרטיבי הוא אוצר הידע המקיף והשיטתי ביותר בתחומי המחקר הנרטיבי והוא מאגד בתוכו רשימה נכבדת של חוקרים מובילים ומומחים בינלאומיים לז'אנר זה של מחקר. המאמרים המעולים באסופה כוללים סקירות על ההתפתחות ההיסטורית והמתודולוגית של המחקר הרטיבי, תצורות שונות של מחקר נרטיבי, היבטים תפיסתיים של מחקר נרטיבי , היבטים יישומים של מחקר נרטיבי , שיטות תיעוד של מחקר נרטיבי , תפיסות של מחקר נרטיבי בתחומי דעת שונים , מחקר נרטיבי בארגונים , צמיחתו של מחקר נרטיבי כסיפור חיים והשקפת חיים, עיצוב המחקר הנרטיבי בהקשרים שונים של תיעוד ושיקוף הסיפור הנרטיבי, משמעות השיח בחקר הנרטיב והיבטים אתיים של מחקר נרטיבי.
International Advisory Board Members | | | |
|
|
PART I - Situating Narrative Inquiry | | D. Jean Clandinin | |
CHAPTER 1 - Locating narrative inquiry historically: Thematics in the turn to narrative | | Stefinee Pinnegar & J. Gary Daynes | |
CHAPTER 2 - Mapping a landscape of narrative inquiry: Borderland spaces and tensions | | D. Jean Clandinin & Jerry Rosiek | |
PART II - Starting With Telling Stories | | Janice Huber | |
CHAPTER 3 - Narrative inquiry in archival work | | Barbara Morgan-Fleming, Sandra Riegle, & Wesley Fryer | |
CHAPTER 4 - The unsayable, Lacanian psychoanalysis, and the art of narrative interviewing | | Annie G. Rogers | |
CHAPTER 5 - Autobiographical understanding and narrative inquiry | | Mark Freeman | |
CHAPTER 6 - Talking to learn: The critical role of conversation in narrative inquiry | | Sandra Hollingsworth & Mary Dybdahl | |
CHAPTER 7 - Charting the life story's path: Narrative identity across the life span | | Jenna Baddeley & Jefferson A. Singer | |
CHAPTER 8 - The language of arts in a narrative inquiry landscape | | Dilma Maria de Mello | |
CHAPTER 9 - The life story interview as a bridge in narrative inquiry | | Robert Atkinson | |
PART III - Starting With Living Stories | | Stefinee Pinnegar | |
CHAPTER 10 - Relational reverberations: Shaping and reshaping narrative inquiries in the midst of storied lives and contexts | | Cheryl J. Craig & Janice Huber | |
CHAPTER 11 - Composing a visual narrative inquiry | | Hedy Bach | |
CHAPTER 12 - My story is my living educational theory | | Jean McNiff | |
CHAPTER 13 - From Wilda to Disney: Living stories in family and organization research | | David M. Boje | |
PART IV - Narrative Inquiry in the Professions | | Barbara Morgan-Fleming | |
CHAPTER 14 - Studying teachers' lives and experience: Narrative inquiry into K-12 teaching | | Freema Elbaz-Luwisch | |
CHAPTER 15 - Narrative inquiry in and about organizations | | Barbara Czarniawski | |
CHAPTER 16 - Acted narratives: From storytelling to emergent dramas | | Cheryl Mattingly | |
CHAPTER 17 - Narrative inquiry in the psychotherapy professions: A critical review | | Catherine Kohler Riessman & Jane Speedy | |
PART V - Complexities in Narrative Inquiry | | Janice Huber and Stefinee Pinnegar | |
CHAPTER 18 - Understanding young children's personal narratives: What I have learned from young children?s sharing time narratives in a Taiwanese kindergarten classroom | | Min-Ling Tsai | |
CHAPTER 19 - Exploring cross-cultural boundaries | | Molly Andrews | |
CHAPTER 20 - Mo'olelo: On culturally relevant story making from an indigenous perspective | | Maenette K. P. Benham | |
PART VI -Narrating Persisting Issues in Narrative Inquiry | | Barbara Morgan-Fleming | |
CHAPTER 21 - The ethical attitude in narrative research: Principles and practicalities | | Ruthellen Josselson | |
CHAPTER 22 - In-forming re-presentations | | Margot Ely | |
PART VII - Future Possibilities | | D. Jean Clandinin | |
CHAPTER 23 - Narrative inquiry: What possible future influence on policy and practice? | | Nona Lyons | |
CHAPTER 24 - Looking ahead: Conversations with Elliot Mishler, Don Polkinghorne, and Amia Lieblich | | D. Jean Clandinin & M. Shaun Murphy | |
|
|
|
|
האם יש לכם ספר על הדרכה בכתיבת עבודות שמבוססות על מחקר נרטיבי בשפה העברית.אם כן, אשמח אם תודיעו לי על כך לדוא"ל.בברכה, נעמה
שלום נעמה, נא לפנות למרכז המידע הבין מכללתי (ניתן גם לחפש חומרים דרך האתר)http://infocenter.macam.ac.il
אני תלמיד כתה יב, כותב עבודת גמר בחינוך גופני, נחוצה לי ספרות הדרכה על מחקר נרטיבי, בעברית לצורך ניתוח סיפורי חיים של שחקני כדורגל בני עדות המזרח
שלום שחר, נא לפנות למרכז המידע הבין מכללתי http://infocenter.macam.ac.il השירות למי שאינו מורה-מורים במכללה הוא בתשלום.לכן מוצע לחפש חומרים כאן בפורטל מס"ע, כמו במאמר הנ"ל, ולפנות לספריות אונירסיטאיות שאולי יש בהן את החומרים באופן פיזי.בהצלחה
האם יש אצלכם ספר או מאמר/ים בעברית העוסק בתיעוד נארטיבי באירגונים? אם כן אשמח להיות מיודעת על כך במייל.תודה, מיה
שלום מיה,מומלץ לערוך חיפוש בפורטל ע"פ מילות מפתח ("נרטיב") או לעשות שימוש בטופס החיפוש המתקדם
שלום רב,ברצוני לשאול באם אחד המאמרים בספר-תוגם על ידכם ,תודה