הליכים ודרכי הוראה ליישום למידת חקר בכיתה


מאמר משמעותי עבור מורים המתכוננים ליישם למידת חקר בכיתות הלימוד שלהם. המאמר מונה את השיקולים הפדגוגיים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון שלבי למידת החקר ( כגון גורם הזמן , הזיקה לפרויקטים חינוכיים אחרים של הכיתה , התאמה גילאית ועוד) .

יש חשיבות רבה לתכנון מוקדם הכולל סיעור מוחין שיקדים את תהליך למידת החקר בכיתה על מנת למצות את תחומי העניין של התלמידים . לאחר מכן מונה המאמר את השלבים הנכונים ליצירת למידת חקר משמעותית של התלמידים : א. מיקוד שאלות חקר שיכולות לעורר סקרנות מצד אחד ולהניע את תהליך שאילת השאלות ע"י התלמיד ב. איתור מקורות המידע ומשאבי המידע . ג. עיבוד מקורות המידע ופירושם לממצאים ברורים ד. דיווח והפצת המידע .

כל אחד משלבי הפעולה מוצג בהרחבה בהתייחס לשיקולים הפדגוגיים בכיתה.

למאמר באנגלית


ראה גם :
למידה בדרך החקר מחזירה את ה-WOW ללומד ולמורה.

פעולת חקר קבוצתית : המודל השש-שלבי

תפקיד המורה בלמידת חקר: כמה תובנות

מקור וקרדיט : תודה לרם כהן, מנהל תיכון נט על העברת המאמר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya