הכנסת לוח דיונים של טוויטר כדי לתמוך בלמידה בסביבות למידה מקוונות ומשולבות
Thoms, Brian; Eryilmaz, Evren. "Introducing a twitter discussion board to support learning in online and blended learning environments", Education & Information Technologies, Jun2015, Vol. 20 Issue 2, p265-283.
מחברי המאמר מציגים במחקר זה עיצוב של רכיב חדש עבור קהילות למידה מקוונות, המשלב בין טוויטר (Twitter) לבין לוח דיונים מקוון.
המחברים הכניסו את העיצוב שלהם לשתי יחידות של קורסים במערכות מידע באוניברסיטה הממוקמת בארה"ב. היחידה הראשונה מורכבת מלומדים מקוונים באופן מלא, בעוד שביחידה השנייה נערכו מפגשים פנים אל פנים פעמיים בשבוע.
מונחים בידי מודל תיאורטי לגבי האופן שבו אנשים לומדים ויוצרים אינטראקציה בתוך קהילות למידה מקוונות, המחברים אמדו את תפיסות הסטודנטים לגבי למידה, אינטראקציה חברתית וקהילת הקורס לפני התערבותם ואחריה.
הממצאים הראשוניים היו חיוביים ברובם והסטודנטים בשתי היחידות של הקורס חוו רמות גבוהות של למידה, אינטראקציה וקהילה. הממצאים הללו סוללים את הדרך לסביבות למידה אינטגרטיביות יותר המשלבות טכנולוגיות של רשת חברתית מקוונת.
ראו גם:
שימוש בטוויטר לצורך הוראה: האם ניתן להשתמש במדיה החברתית כדי להגביר את תהליך הלמידה?
שימוש בטוויטר בהשכלה הגבוהה: התפיסה והערכת השימוש בטוויטר בעיני איש הסגל ובעיני הסטודנט