היתרונות המובהקים של פינטרסט כפלפטפורמה אקטיבית לאצירת תוכן
מאת: עמי סלנט
מילות מפתח:
אוצרות דיגיטלית
חיפוש ויזואלי
מאגרי תמונות
מאפייני חיפוש
ניהול תוכן
רשתות חברתיות
שילוב אינטרנט בהוראה
תמונות
במאמר שהתפרסם השבוע (ספטמבר 2016) באתר Curatti מדגיש הכותב, מומחה לאוצרות תוכן, כי רשת פינטרסט היא פלפטפורמה מתוקשבת אשר 90 אחוז מהפעילות בה היא בעיקרה אצירת תוכן (curation). פינטרסט מאפשרת ליצור ולהבנות בקלות תהליך של איסוף, מיון ושיוך פריטי מידע על פי קטגוריות.
פינטרסט מאפשרת לאתרים שיש בהם הרבה תוכן, לסדר את התוכן הזה על פי קטגוריות באמצעות הלוחות של פינטרסט; וכך, לאפשר לקוראים לגשת ישירות לקטגוריה המועדפת עליהם במקום לחפש אותה באתר. כמובן שברוב אתרי התוכן יש תפריט שמאפשר לעשות זאת – אך פינטרסט מרחיבה את מספר הקטגוריות האפשריות למספר אינסופי, ומאפשרת ליצור אותן באופן אינטואיטיבי ויצירתי יותר.
מנקודת המבט של המורים ניתן לעשות שימוש בלוחות השראה של פינטרסט למטרות החינוכיות הבאות:
- יצירת לוח השראה (אוסף מידע מבוקר) סביב ספר לימוד, כהעשרה לספר הלימוד.
- יצירת לוח השראה (אוסף פריטים ויזואליים) סביב נושא הנלמד בכיתה.
- יצירת מאגר מקורות מידע ויזואלי לקבוצת תלמידים. הכוונה למאגר שיתופי לקבוצת תלמידים היכולים לתייג לתוכו פריטי מידע ויזואליים חדשים בהתאם לנושא הנחקר על ידם.
- בהוראת אנגלית כשפה זרה, ניתן לבקש מתלמידים לאסוף מידע על תופעות שונות או ביטויים שונים כאשר כל ביטוי מקבל נעץ ויזואלי בלוח "השעווה" (לוח השראה).
ראו גם:
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya