הטיפול בתרבות במסגרת תכנית הלימודים להוראת שפה זרה: ניתוח מסמכים של תכניות לימודים לאומיות
מאת: Evgenia Lavrenteva
מילות מפתח:
אנגלית כשפה זרה
הוראת אנגלית
הוראת שפה זרה
השוואות בינלאומיות
ידע תרבותי
שפה
תוכניות לימודים
תרבות
Lavrenteva, Evgenia; Orland-Barak, Lily. "The treatment of culture in the foreign language curriculum: an analysis of national curriculum documents", Journal of Curriculum Studies, Oct2015, Vol. 47 Issue 5, p653-684.
מחקר זה ניתח מסמכים של תכניות לימודים רשמיות שפורסמו ב-14 מדינות שונות כדי לזהות כיצד המרכיב החברתי-תרבותי בהוראת אנגלית כשפה זרה (Teaching English as a Foreign Language) משתקף במסמך.
נכון להיום, קיים מחקר מועט לגבי מקומה של התרבות בתכניות הלימודים של אנגלית כשפה זרה; על כן, המחקר הנוכחי מכוון למילוי הפער בתחום זה.
המחקר מצביע על הממצאים הבאים:
- תכניות הלימודים מציינות את החשיבות של התרבות בלמידת השפה ומקדמות השקפה אינטגרטיבית של הוראת תרבות ושפה;
- היעדים התרבותיים מתמקדים בהערכת המגוון התרבותי, העלאת המודעות התרבותית וחיזוק הזהות התרבותית החיובית של התלמידים;
- המורים מתוארים כמסייעים לקידום (במקום כמעבירים) ידע תרבותי, עם זאת הלומדים מתוארים כרוכשים ידע תרבותי (ולא כמגלים אותו);
- המסמכים של תכנית הלימודים מתמקדים בידע תרבותי ובעמדות כלפי תרבויות זרות, יותר מאשר במיומנויות הדרושות לאינטראקציה מוצלחת.
ממצאים אלה מפורטים ונידונים, תוך התייחסות להשלכות פוטנציאליות על הפרקטיקה.
ראו גם:
yyya
שלום רב,אודה על קבלת המאמר /המסמך השלם.בברכה,ד"ר שרה רובינשטיין
אני עורכת סקירה ספרותית לעבודת מחקר ללימודי המסטר אשמח לקרא חומרים בהוראת השפה הנוספת
שלום רונית ושרה,פורטל מס"ע אינו מספק מאמרים, שאלונים או כל חומר אחר מלבד אלה המתפרסמים באתר.בברכה,צוות הפורטל