החשיבות שבפיתוח קהילה בקורסים של למידה מרחוק
Moore, Robert . "Importance of Developing Community in Distance Education Courses", TechTrends: Linking Research & Practice to Improve Learning. Mar2014, Vol. 58 Issue 2, p20-24.
ההפרדה של הסטודנט מהמנחה היא המאפיין העיקרי של למידה מרחוק (Simonson et al., , p. 28), התורמת לאחד מהאתגרים הגדולים ביותר של השחיקה בלמידה מרחוק (Dueber & Misanchuk, p. 2).
מעצם טבעה של הלמידה מרחוק, הסטודנטים נמצאים במיקומים שונים זה מזה ומהמנחה שלהם.
האתגר הניצב בפני המנחה הוא בהבנה כיצד לגרום לסטודנטים להרגיש מחוברים ולהיות מסוגלים להצליח בסביבת למידה חדשה זו.
הפיתוח של תחושת הקהילה הוא דרך יעילה ואפקטיבית לעזור להבטיח את ההצלחה של תכנית למידה מרחוק ויכול לפנות ישירות לאתגר של שחיקה בלמידה מרחוק.
על ידי פיתוח תחושת קהילה מקוונת , המנחה יכול ליצור סביבה המובילה להצלחה של הסטודנט.
חשיבות זו הוצגה כאשר המחלקה לספרות ולשפות רומניות באוניברסיטת צפון קרולינה (University of North Carolina) העבירה את קורס המבוא שלה ללימוד ספרדית למודל של למידה משולבת.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
ראה גם:
תחושת שייכות לקהילה בלמידה מקוונת