החינוך על-פי לב טולסטוי
Gomme, R. (2010). Education and Leo Tolstoy. Prospero, 16,3, 6-11
בגיל 33 הקים לב טולסטוי, מגדולי הספרות העולמית בכל הדורות, בית ספר למען פשוטי העם באחוזתו. טולסטוי דגל בחינוך באמצעות דוגמה אישית ובהנחלה של ערכים שרק הם יכולים לדעתו להעניק לידע הקשר, קוהרנטיות וכוח-מניע.
במאמר זה סוקר המחבר את עקרונות החינוך שהנהיג טולסטוי בבית הספר שהקים ובהם ההתמקדות בתלמיד ולא במורה, ויתור על נשיאה והבאה של ספרים או ציוד ("התלמיד מביא רק את עצמו"), אי מתן שיעורי בית ומקומות ישיבה בלתי קבועים ואף חופשיים ("התלמידים יושבים אל השולחן, על אדן החלון, על הרצפה ובכל מקום שהוא").
לקריאה נוספת
שלושה רעיונות שבאמת עובדים לשיפור האווירה בכיתה: פתיחידה, מחברת הצלחות ומחיאות כפיים
Gomme, R. (2010). Education and Leo Tolstoy. Prospero, 16,3, 6-11
בגיל 33 הקים לב טולסטוי, מגדולי הספרות העולמית בכל הדורות, בית ספר למען פשוטי העם באחוזתו. טולסטוי דגל בחינוך באמצעות דוגמה אישית ובהנחלה של ערכים שרק הם יכולים לדעתו להעניק לידע הקשר, קוהרנטיות וכוח-מניע.
במאמר זה סוקר המחבר את עקרונות החינוך שהנהיג טולסטוי בבית הספר שהקים ובהם ההתמקדות בתלמיד ולא במורה, ויתור על נשיאה והבאה של ספרים או ציוד ("התלמיד מביא רק את עצמו"), אי מתן שיעורי בית ומקומות ישיבה בלתי קבועים ואף חופשיים ("התלמידים יושבים אל השולחן, על אדן החלון, על הרצפה ובכל מקום שהוא").
לקריאה נוספת
שלושה רעיונות שבאמת עובדים לשיפור האווירה בכיתה: פתיחידה, מחברת הצלחות ומחיאות כפיים
טולסטוי מאפשר למידה עצמית וחוויתית מה שמתאים מאוד לימינו בתקופה בה הידע נמצא זמין וכדי להעמיק ידע יש צורך בחשיבה ולמידה עצמית
אהבתי את הרעיון שהתלמיד מגיע לשיעור כמו דף חלק-"מביא רק את עצמו"
טולסטוי מאפשר למידה עצמית וחוויתית מה שמתאים מאוד לימינו בתקופה בה הידע נמצא זמין וכדי להעמיק ידע יש צורך בחשיבה ולמידה עצמית
אהבתי את הרעיון שהתלמיד מגיע לשיעור כמו דף חלק-"מביא רק את עצמו"