הובלת חדשנות בארגון: מרחבי למידה עתידיים במכללה לחינוך
גיל, ע' (2019). "הובלת חדשנות בארגון: מרחבי למידה עתידיים במכללה לחינוך". כנס למידה דיגיטלית 2030. תל אביב: מכון מופ"ת
מדוע לעצב מרחבי למידה חדשים?
אם עיצבנו מרחבי למידה כאלה, כיצד נבטיח שייקלטו בארגון ושילוו בשינוי פדגוגי רחב-היקף במוסד שבו אנו מלמדים?
רוב הכיתות ממשיכות להיראות כפי שנראו לפני מאה שנה. ואולם יש להתאים את סביבות הלמידה לתנאים, לטכנולוגיות ולצרכים החדשים. בעבר היה מקובל שהתלמידים יושבים בצורה סטטית מול מורה שמעביר חומר, ואילו כיום דרושים מרחבי למידה מיוחדים המאפשרים גמישות ותנועה.
בסביבת הלמידה החדשה האחריות עוברת ללומד, יש כמה מוקדים במרחב – לא רק המרצה שעומד על הפודיום. הלמידה אינה פסיבית, אלא עצמאית, שיתופית ואינטראקטיבית. אם בעבר הכיתה התאפיינה בערכים של חוסר שוויוניות ודומיננטיות של המציג מול הלומדים, היום זה אחרת. מרחבי הלמידה העתידיים יתאפיינו ביתר שוויון, שיתופיות ורב שימושיות.
לקריאה נוספת
אנו מעצבים את הבניינים שלנו, לאחר מכן הם מעצבים אותנו: 7 כללים לעיצוב מרחב למידה חדשנית