ההשפעות של שינויים בידע המתמטי על הוראה: מחקר אורך לגבי הוראה וידע של המורים
Copur-Gencturk, Yasemin. "The Effects of Changes in Mathematical Knowledge on Teaching: A Longitudinal Study of Teachers' Knowledge and Instruction", Journal for Research in Mathematics Education, May2015, Vol. 46 Issue 3, p280-330.
במחקר זה, המחברת בחנה את הקשר בין ידע מתמטי של מורים לבין הוראה. המחברת עקבה במשך שלוש שנים אחרי עשרים ואחד מורים לכיתות א' עד ח' (K-8) שנרשמו לתכנית לתואר שני, כדי לבחון כיצד הידע המתמטי וההוראה שלהם השתנו עם הזמן.
התוצאות של מודלים רב-רמתיים (Multilevel Growth Models) הצביעו על כך שההישגים בידע המתמטי של המורים חזו שינויים באיכות של תכנון השיעור שלהם, בסדר היום המתמטי שלהם, ובאקלים הכיתתי.
ניתוחים של ראיונות ושל נתונים מתצפית בכיתה שנערכו עם תת-קבוצה של מורים חשפו כי בנוסף להישגים של המורים בידע המתמטי שלהם, לרמת הידע שלהם בסיום היה תפקיד משמעותי באיכות של השינויים בפרקטיקות שלהם.
ראו גם:
ידע מתמטי להוראה (MKT) ואיכות הוראת המתמטיקה (MQI: מחקר ראשוני (exploratory).