ההשלכות של משתנים דמוגרפיים הקשורים לשחיקה בקרב מדגם של מורים לחינוך מיוחד
WILLIAMS, JOY; DIKES, CATHERINE. "THE IMPLICATIONS OF DEMOGRAPHIC VARIABLES AS RELATED TO BURNOUT AMONG A SAMPLE OF SPECIAL EDUCATION TEACHERS", Education, Spring2015, Vol. 135 Issue 3, p337-345.
שיעור הנשירה של מורי חינוך מיוחד מוכשרים מאוד הוא בעיה נרחבת בארצות הברית. מחקר זה בחן את הקשר שבין תתי-הסולמות של השחיקה כמו תשישות רגשית, נתק מן העצמי והישגיות אישית ביחס ל-10 משתנים דמוגרפיים.
ששים וחמישה מורים לחינוך מיוחד השתתפו במחקר. המחקר הסתמך על נתונים שהושגו מסקר בקרב מחנכים (Maslach Burnout Inventory-Educators Survey) ושאלון דמוגרפי.
הנתונים מצביעים על כך שקיים קשר בין כל המשתנים הדמוגרפיים לבין שחיקה. אולם, ניתוח היסקי של מגדר ומצב משפחתי הקשורים לשלושת תתי-הסולמות הראה כי ההבדלים אינם מובהקים מבחינה סטטיסטית.
הממצאים מסתכמים בהמלצות לגבי המדיניות ולגבי הפרקטיקה עבור מורים לחינוך מיוחד ועבור מנהיגים חינוכיים.