ההזדמנויות הגדולות והדאגות הגדולות של הביג-דאטה בחינוך
Wang, Yinying. Big Opportunities and Big Concerns of Big Data in Education. TechTrends: Linking Research & Practice to Improve Learning , Jul2016, Vol. 60 Issue 4, p381-384.
על רקע הזרימה ההולכת ומתגברת של הביג-דאטה (big data), מאמר זה בוחן את ההזדמנויות ואת הדאגות הנוגעות לביג-דאטה בחינוך.
בפרט, מאמר זה מציג את הביג-דאטה, ומשרטט את ההזדמנויות הפוטנציאליות של שימוש בביג-דאטה בחינוך בשני תחומים: ניתוח למידה (learning analytics) ומדיניות חינוכית, ודן בדאגות הנוגעות לאבטחת נתונים, הגנת פרטיות וגבולות אתיים של גישה לנתונים דיגיטליים אישיים.
המאמר מסתיים בהזמנה לאנשי מקצוע בתחום החינוך, לקובעי מדיניות ולחוקרים לקדם את הבנתינו אודות הביג-דאטה ולשרת טוב יותר את התלמידים בעידן הדיגיטלי.
ראו גם:
תכנית לימודים המבוססת על איסוף וניתוח נתונים. חלק ב': יש נתונים ... ויש נתונים