הדגל הנודד – תכנית כיתתית לשיפור הרגלי למידה
מאת: מיכל הירשמן
מיכל הירשמן M.A.
מת"י פתח תקווה
מת"י פתח תקווה
טלפון: 9390571 -03
דואר אלקטרוני: alonim@012.net.il
מקור וקרדיט : הכנס השנתי של העמותה הישראלית לניתוח התנהגות
ימים ה-ו', ה-ו בטבת תשס"ו
במכללה האקדמית בוינגייט, 2007
תכנית זו מיועדת לכיתות בבתי ספר רגילים, במטרה לשפר הרגלי למידה של כלל התלמידים, ומסייעת למורה לייעל את התמיכה המחזקת בהרגלים אלה. התכנית מופעלת בהצלחה במספר כיתות בבתי ספר יסודיים בפתח תקווה.
"הדגל"
• דגל נודד מוצב על שולחן של תלמיד/ה שתפקודו/ה גבוה ביותר בזמן נתון בשיעור.
• הדגל מועבר על ידי המורה כל מספר דקות לתלמיד/ה המבצע/ת את כל הנדרש והתנהגותו/ה ללא רבב.
• תלמיד שהדגל מוצב על שולחנו לזמן העולה על דקה, מסמן ליד שמו בלוח המיועד לכך.
יתרונות התכנית: נוחה להפעלה בכיתות גדולות; מגבירה תנועת המורה בכתה; מגבירה מוטיבציה ללמידה (VI).
yyya
אשמח לשמוע פרטים נוספים