הגדרת יעילות המרצה – כמה נקודות מבט
כיצד מגדירים כיום את יעילות המורה/המרצה בקורס או בכיתה? מתברר כי יש הבדל בין תפיסת הסטודנטים את יעילות המרצה ובין תפיסת המוסד לגבי יעילות המרצה . עפ"י הגדרות המוסד החינוכי או המכללה , כפי שנמצאו במחקרים בחינוך, מרצה יעיל מצליח לעורר עניין ולעורר חשיבה וגם ליצור מוטיבציה . מחקרים אחרים מדגישים כי המרצה היעיל מסוגל להעביר את התכנים בצורה בהירה וברורה וגם מעניינת תוך שימת לב ליכולות הקליטה וההבנה של הלומדים.
עם זאת, עפ"י ציפיות הסטודנטים המרצה צריך להיות לא רק מאורגן ומעניין אלא גם נגיש ומסייע ותומך ויותר מכך עליו להשרות מוטיבציה . כלומר , גם מרצה שאינו מצטיין בהבהרת התכנים יכול להצליח אם הוא משרה מוטיבציה ( וגם תומך) כך שבסופו של דבר הלומדים יוכלו להתמודד עם הלמידה המורכבת בעצמם.
Maryellen Weimer, PhD
למאמרון באנגלית
ראה גם :
What Students Want: Characteristics of Effective Teachers from the Students’ Perspective
מאפייני ידע פדגוגי–תכני משולב עפ"י לי שולמן
מה הופך מורים טובים לכאלה? ניתוח מקרים ביחס לקשר בין יעילות מורה לבין הישגי לומד
המאפיינים של המרצה החדשן בתחום ההוראה המקוונת
מחקר: מה חשוב ללומדים בקורס מקוון מבחינת נוכחות המרצה ?
החשיבות של להיות אדם : נוכחות רגשית של מרצים בקורסים מתוקשבים
יצירת מוטיבציה בקרב סטודנטים , האם הבעיה נפתרה ?