הבדלים בנוגע להרחקות מהכיתה ולשימוש בשבחים ובתגמולים בבתי ספר אמריקניים, סיניים ויפניים

George G. Bear, Dandan Chen, Lindsey S. Mantz, Chunyan Yang, Xishan Huang, Kunio Shiomi. "Differences in classroom removals and use of praise and rewards in American, Chinese, and Japanese schools", Teaching and Teacher Education, Volume 53, January 2016, Pages 41–50. 

תפיסותיהם של תלמידים לגבי יחסי מורה-תלמיד, תדירותן של בעיות התנהגות, והשימוש של מוריהם בהרחקות מהכיתה, בהשעיות מבית הספר, ובמתן שבחים ותגמולים נבחנו במחקר זה.

המחקר כלל 3,588 תלמידים בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים בסין, ביפן ובארה"ב. כצפוי, התלמידים האמריקניים דיווחו על התדירות הגבוהה ביותר של בעיות התנהגות, הרחקות מהכיתה והשעיות.

התלמידים הסיניים דיווחו על יחסי מורה-תלמיד החיוביים ביותר ועל השימוש הרב ביותר של מוריהם בשבחים ובתגמולים. המאמר דן בערכים התרבותיים אשר ככל הנראה תורמים להבדלים אלו.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

משמעת תלמידים והוצאת תלמיד מפריע מן הכיתה


    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    אשמח לקבל את המאמר בשלמותו

    פורסמה ב 06/12/2015 ע״י דורון לדרר

    אשמח לקבל את המאמר המלא. תודה

    פורסמה ב 05/11/2017 ע״י שירן עזרא ויטנברג

    שלום שירן,פורטל מס"ע אינו יכול לספק מאמרים מלאים בכל המקרים.אנא פני לספרייה במוסדך.בברכה,צוות הפורטל

    פורסמה ב 07/11/2017 ע״י צוות פורטל
    מה דעתך?
yyya