האם תלמידים הלומדים בבתי ספר וירטואליים מבודדים מבחינה חברתית?
מקור:
"Virtual schools offer clubs, field trips organizers aim to dispel 'myth' of isolated instruction"
eSchool News, 2005.
בניגוד לדעה המקובלת כי תלמידי בתי הספר הוירטואליים הופכים להיות מבודדים מבחינה חברתית, הרי המציאות מלמדת בדיוק ההפך. מתברר כי לתלמידי בתי ספר וירטואליים יש ערוצי הידברות ושיח חברתי מגוונים יותר ורבים יותר בהשוואה לבית הספר המסורתי. בתי הספר הוירטואליים מצליחים לארגן מועדונים חברתיים בצורה מקוונת וגם טיולים משותפים של התלמידים הלומדים בלמידה מרחוק. כך לדוגמא , מצליחים מורי בית הספר הוירטואלי בפלורידה (FVLS ) לארגן פעילות חברתית ענפה באמצעות רשת האינטרנט. התוצאה היא שהיקף הפעילות המקוונת בין תלמידים עמיתים היא יותר מזמנת בהשוואה לבתי ספר רגילים. בית הספר הוירטואלי בפלורידה מעודד במיוחד את הקשר החברתי בין התלמידים המרוחקים באמצעות חדרי צ'אט פעילים ומועדונים מקוונים לפי תחומי עניין. לתלמידים המרוחקים ניתנים פרויקטים משותפים המחייבים אותם להיפגש ולהידבר באינטרנט. ממצאים דומים על פעילות חברתית רבה נמצאו גם בבתי ספר וירטואליים במדינות אחרות בארה"ב